Annons:
Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 1748 ggr
Acerventus
12/17/11, 12:10 AM

Sommar känsla

Jag låg och funderade lite nu när jag skulle sova. Det är vinter och mörkt ute. Vilket gör att man kan känna sig lite deppig. Så jag kom på att jag ville sprida lite sommar känsla här på hif. Vilket resulterade i denna lilla text.

Jag ser ett ljus. Det är solen som lyser. Den skiner och värmer mig varm. Det gnistrar vackert i trädens kronor, efter regnet som nyss föll. En fågel börjar sjunga sin glada drill. I den nu stilla luften hörs hans sång klart och tydligt. Den sprider sig i skogens tysta lugn. Ackompanjerat utav det sakta droppandet som fortfarande hörs, när enstaka vattendroppar letar sig ner från löv till löv. Innan de slutligen finner markens mjuka mossa att bädda ner sig i.

Allt eftersom solen skiner och värmer upp skogen. Frigörs dess dofter, och jag drar ett djupt andetag. Aaah, lycka!

Jag börjar själv entusiastiskt att vissla med i fågelns glada drill. Först tystnar han, för att lyssna en stund. Innan han kommer igen med förnyade krafter, och entusiastiskt sjunger ut sin glädje i sommarskogens gröna prakt. Allt eftersom ansluts en ny stämma till vår kör. De fåglar som sökt skydd undan regnet vågar sig nu fram igen. De ruskar av små regndroppar från fjäderdräkten, och sjunger en glädjens sång till livet.

Tänk vad enkelt ändå. Att vara en liten fågel, i en skog, en varm sommardag.

Annons:
Acerventus
12/18/11, 9:39 PM
#1

Det har ju varit lite prat om skrivande på sista tiden. Jag känner mig lite inspirerad, och kom på iden att vi alla kanske skulle kunna skriva en gemensam text. Om nu intresset finns?? Glad

Ni vet den där tekniken, där någon skriver några meningar, och sen fortsätter en annan på historigen genom att skriva några meningar till, osv.

Jag tänker att man får hitta på precis vad man vill, det behöver inte vara historiskt korekt, eller verklighetsanslutet.

Det roliga blir att skapa någonting tillsammans!

Bappho
12/19/11, 9:34 AM
#2

Det gjorde vi tidigare här några gånger. Blev riktigt roligt :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Acerventus
12/20/11, 3:09 PM
#3

Aha, jag misstänkte nästan att ni kunde ha haft det förut. Jag mins att när jag var ny här på sajten, så höll ni just på att avsluta en skrivartävling. Där folk fick skicka in sina egna texter. Glad

Jag vill dock ytterligare fråga alla. Finns det ett intresse?? Jag vill som inte starta upp nått som inte blir någonting, och eftersom jag hade tänkt att det skulle vara en allmän kreativ process. Så vill jag som inte styra och ställa för mkt.

Skriv här, och säg om det låter som en bra ide. Så kan jag skapa själva tråden. Men det skulle vara roligt om någon annan kunde börja på själva historien. :)

Bappho
12/20/11, 4:29 PM
#4

Det är ovanligt lågt läsande här just nu, brukar vara så runt jul och mitt i sommaren, men jag hoppas att rillräckligt många nappar :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Ackinna]
12/20/11, 5:12 PM
#5

Jag är definitivt intresserad utav att ha en tråd där man skriver lite. Jag kommer absolut försöka vara aktiv i dessa trådar. De är alltid kul att skriva. Jag hoppas innerligen att det finns ett intresse från flera medlemmar. Det är alltid kul om det kan vara fler en 2-3 medlemmar som kan skriva.

En liten fundering bara. Ska det vara så att varje medlem skriver sin text eller är det så att en medlem  börjar och den andra fortsätter där den förgående medlemmen har slutat?? Eller ska det helt enkelt vara fristående texter?

Acerventus
12/20/11, 6:10 PM
#6

Ja vi får hoppas att fler blir intresserade. Men nu är vi iaf tre st, vilket inte är en dålig början! Skrattande

#5 Jag hade tänkt det så att en medlem börjar, och sen tar en annan vid där den föregående slutat. :)

Men vem vet, det hela kanske drar igång lite skrivar lusta, vilket leder till att folk vill skriva egna texter. Som de sen kanske väljer att lägga upp här.

Annons:
dennas
12/20/11, 6:16 PM
#7

Jag hakar på, tycker det låter som en kul idé. Har skrivit en liten början, somjag lägger i en tråd som jag kallar gemensam text. Hoppas att ni andra blir sugna på att fortsätta den, annars får du kanske testa vid annat tillfälle med annan början!

Ganna
12/20/11, 6:19 PM
#8

Hur undviker man krockar?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Acerventus
12/20/11, 6:20 PM
#9

#7 Härligt, bra initiativ, då är vi igång! Glad

Acerventus
12/20/11, 6:26 PM
#10

#8 Hmm, bra fråga! Det har jag faktiskt inte tänkt på.

Det bästa man kan göra, är kanske att uppdatera sidan just innan man publicerar sin text, och om ingen annan har hunnit skriva nått, så är det fritt fram.

Skulle det iaf råka krocka. Så kanske nästkommande skrivare får välja vilken text som denna/e vill fortsätta på. Då får författaren vars text inte blev vald, helt enkelt storsint acceptera att så inte blev fallet. Men texten kommer ändå att finnas kvar för att beundras utav övriga medlemmar. :)

Coturnix
12/20/11, 7:15 PM
#11

Så? var skriver vi nu då? Varje vår förstår jag. Varje vår förstår jag varför. Varför jag orkade. Just för att det blev vår! :)

Acerventus
12/20/11, 9:11 PM
#12

dennas, har börjat med en historia i tråden "Gemensam text". :) Länkas nedan:

http://haxor.ifokus.se/discussions/4ef0c39d88f4727e7b010bb2-gemensam-text#discussions-1

Jag läste den just, och det var väldigt fint skrivet.

Men jag tror att jag startar en till tråd, där man kan skriva med lite kortare text stycken. På så sätt får vi en fin bredd. Då kan man välja om man är sugen på att skriva lite längre, eller endast några strofer. :)

Acerventus
12/21/11, 10:57 AM
#13

En bra ide till om man vill skriva en längre text. Kan ju vara att skriva att man vill skriva det nästkommande stycket. Man gör alltså en liten kommentar, där man anger sig själv som nästkommande skrivare. :)

På så sätt slipper man oroa sig, och känna sig stressad över att man kanske skriver "förgäves".

Annons:
Upp till toppen
Annons: