Annons:
Etikettbyteshandel-vänner-emellan
Läst 3460 ggr
[M.Hassel]
9/10/11, 1:00 PM

Häxor i borås?

Hej!

Jag är 26 år och nybliven wicca och undrar ifall det finns några likasinnade i Borås? Vart firar ni i sådana fall era ritualer?

Mvh
Melissa

Annons:
[linneasandberg]
9/10/11, 3:01 PM
#1

vad är en wicca?  :D

[Ackinna]
9/10/11, 7:34 PM
#2

Vill inte verka… jaaa… men Wicca är man inte… wicca är "relligionen" en som tror på wicca är en wiccan….

såå Yumie

Du är ingen nybliven wicca, du är en nybliven wiccan

[MikeW]
9/10/11, 8:37 PM
#3

Hej! jag är wicca… eller typ, jag är ganska ny… började för några veckor sedan, men jag bara 14 :P

Jag bor i borås… på sjöbo =)

[linneasandberg]
9/10/11, 9:04 PM
#4

men vad är relligionen wicca för nått då?

[M.Hassel]
9/10/11, 9:29 PM
#5

Hej!

Okej okej, viktigpetter. Men finns det inga fler likasinnande wiccaner i min ålder?

Jag skulle gärna vilja bli lärling också.

Mvh
Melissa

dennas
9/11/11, 10:32 AM
#6

#5

Ursäkta att jag lägger mej i, men jag tycker nog att ditt svar var ganska taskigt. Du skriver själv i första inlägget att du är nybliven wicca. Om nån då är vänlig nog att på ett tidigt stadium sätta in dej i rätt terminologi, så borde du vara tacksam. Det skulle ju låta underligt om man gick runt och sa "jag är nybliven kristendom".

En av de viktigaste sidorna av ett lärlingsskap är ju förmågan till att ta till sej kunskap från dem som vet…

Önskar dej lycka till i din nya lära!

Annons:
[M.Hassel]
9/11/11, 12:16 PM
#7

Jag tycker inte det var taskigt, jag skrev det med glimten i ögat. Men det är såklart ,det kan ju inte ses. Finns det inga wiccaner i borås?

Mvh
Melissa

[Ackinna]
9/11/11, 12:39 PM
#8

#7

Det är okej..  nu när du säger du skrev med glimten i ögat.. så är den lilla formuleringe  glömd Tyst Men kom ihåg till en annan gång, om du är sarkastiskt/ironisk m.m. kan du göra en liten smiley eller något så man kan tolka uttrycket.

Lycka till på din nya resa i livet

[M.Hassel]
9/11/11, 1:31 PM
#9

Tack! Va skönt att vi fick den missuppfattaningen ur vägen. Bor du i Borås?

Mvh
Melissa

[Ackinna]
9/11/11, 2:23 PM
#10

Nej tyvärr gör jag inte det. Tyvärr så hade jag gjort det så hade du nog inte haft mig till någon nytta. Jag har inte Wicca som någon direkt religion. Inte så pass så jag känner att jag kan kalla mig wiccan.

Atropa
1/30/12, 4:24 PM
#11

jag bor i borås och är häxa, men ingen wiccan. men tror ändå att man kan bolla ideer sinsemellan :)

Upp till toppen
Annons: