Annons:
Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 6663 ggr
Acerventus
2011-08-30 21:25

Vinter dikt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev lite inspirerad och komponerade ihop en liten vinterdikt. =)

Snart går vår del av jord i vila, nu stundar vinterns dag. Snart vinterns vind hörs ila, och mina andetag, skall åter igen kylas, så att i vintersolens sken, de färgas av en dimma. Då fryser mina ben. Jag är en liten flicka, men ändå är jag stor.

Domherren känns nu som en bror. Hans kvicka skutt och röda färg en fröjd för mitt öga bliver. Med brasan tänd och varm choklad, vi nu mot vintertider kliver.

Annons:
Acerventus
2011-08-30 22:54
#1

Tipsar även om 'winter song' med Mia Carruthers. Hade gärna laggt in en länk, men den verkar vara utrotad från youtube. Den kanske finns på t ex spotify. Glad

Fylgja
2011-08-31 01:28
#2

Vilken fin dikt! Speciellt det med domherren.

Acerventus
2011-08-31 13:41
#3

Men tack! Glad Jag gillar årstids byten det ligger som ett löfte av förändring och nya tider i luften.

Den var kanske lite väl tidig dock, (dikten), just nu njuter iaf jag för fullt utav hösten, som också råkar vara min favoritårstid. Skrattande

Bappho
2011-08-31 19:00
#4

Tack för att du ville dela med dig av den fina dikten! Glad

Även om vintern inte är en favoritårstid i min bok ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Acerventus
2011-08-31 19:17
#5

Haha, ne vintern kan väl vara trevlig fram till jul ungefär.. Sen vill man bara att våren ska skynda sig att komma! Glad

Bappho
2011-08-31 19:38
#6

Appropå domherrar. Jag hörde en i trädgården i morse när jag gick ut med hunden. Alldeles för tidigt tycker jag!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Acerventus
2011-08-31 20:05
#7

Ja oj, det var tidigt. Undra vars de håller till på sommaren?? Glad Skulle gissa på inne i skogen nån stans.. Japp, på wikipedia står det att de bor inne i skogen, men lockas fram till bebyggelsen och fågelbord på vintern.

Dom är som fina, dom och Sidensvansarna. =)

 

Fjorgyn
2011-09-01 18:14
#8

#3 hösten är min favorit årstid också Skrattande

Acerventus
2011-09-01 22:23
#9

Jaa vad roligt, då är vi två! Skrattande Finns så mkt som är underbart med hösten.

Kuutar
2011-09-02 10:34
#10

Håller med er, hösten är underbar! Speciellt nu när den inte blev så kall, jag kan fortfarande gå och bada på kvällarna, det är ljuvligt! Dimman som börjar smyga fram från andra sidan sjön, solnedgången, dofterna, det är obeskrivligt härligt!

Kan inte du komponera en höstdikt också, den fina vinterdikten sparar jag till november ;-)

Acerventus
2011-09-02 17:26
#11

Å vad härligt det låter! Glad

Haha, ja jag kanske borde försöka mig på att göra det. Får börja spåna och se om jag hittar en bra infallsvinkel! Flört

Vad roligt förresten att det var så många som gillade den! Skrattande

Upp till toppen
Annons: