Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 7704 ggr
Kaskina
4/18/11, 8:25 AM

Kontrollera element?

Hejsan allihopa!

Ibland när det är vind och sånt,lite konstigt oväder,så känner jag att jag kan liksom kontrollera det,om jag t.ex säger "gå tillbaka,vind,blås inte etc."så stoppar elle avtar vinden lite.Har hört att mitt element i

stjärntecken är just vind/vatten (är skorpion) så är det nåt specifikt liksom "affinity" jag har för det elementet?

Och vad kan jag göra för att öva?

//Andreas

Annons:
[walkinbeauti]
4/19/11, 7:53 AM
#1

Intressant att du tar upp detta själv är jag Fisk zodiakiens tolfte tecken och kan påverka om det ska regna även frammana åskan ibland men mest just regnet till grannars förtret om dom vill solen ska skina.Har alltid älskat regnet och åskan men trivs inte med värmen och solsken på samma sätt.

Hur man kan öva upp vet jag inte så mycket om men forsätta öva genom att påverka dessa är nog den bästa övningen.Sen finns säkert en del ritualer kring just vinden och jag brukar göra regndans och använder ett traditionellt regnrör under den ceremonin.Men bara fortsätta att påverka se hur ofta det slår in där finns nog bästa färdigheten och övningen.

Glad

[stass]
4/19/11, 11:26 AM
#2

Man kan ju öva det genom att meditera med just det elementet man vill bli accepterad av. Någonting jag har börjat nosa på och som jag förstår tar väldigt lång tid, det beskrivs ca 6 månader (till år) per element med intensiva övningar.

Jag har förstått det som att man tränar på att bli ett med elementet, känna harmoni i samvoro med det och en "gemenskap", vilket skall inträffa när elementet accepterar din närvaro.

Läs lite om Elemental magic

Thistle
4/19/11, 12:02 PM
#3

En bok som kan vara till hjälp är Earth Magic: Techniques of Natural Magic av Scott Cunningham.

Bappho
4/19/11, 12:50 PM
#4

Minns att jag själv läst och utövat sådana övningar någongång i forntiden. Gissar på att det var i Donald Kraigs bok Modern Magick om inte minnet sviker mig. Det var på den tiden det inte fanns något internet och det kostade hur mycket som helst att ta hem en engelsk bok via bokhandeln. Min pojkvän hade en nära vän med bokhylla efter bokhylla med magiböcker där jag fick låna. Sedan satt jag hemma och skrev av för hand. Ja, ja, det var då det :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Tunridan]
4/19/11, 3:44 PM
#5

#0 Fast inte är väl Skorpionen ett "vind/vatten-tecken"? Vatten är ju Skorpionens element astrologiskt sett, men inte Vind (antar att du menar elementet Luft?)

FemFem
4/19/11, 9:26 PM
#6

Måste det nödvändigtvis vara det element som hör till ens stjärntecken? Om inte, hur tar man reda på vilket element man har ett band till?

Annons:
Bappho
4/20/11, 8:35 AM
#7

Om man bekänner sig till tron på jord, luft, eld och vatten som de fyra elementen så borde man väl sträva efter en balans mellan dem.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Tunridan]
4/20/11, 4:07 PM
#8

#6 Oftast tror jag att man själv vet vilket element man dras till, som det kanske finns ett band med. Men man kan ju känna sig mer hemma med flera av elementen samtidigt också.

Håller med om detta med balansen. Ibland behöver jag mer av eldens kraft, andra gånger mer av luft osv för att balansera mig.

[Midsommarsol]
4/22/11, 4:09 PM
#9

Lejon, Skytt, Vädur - Eld

Skorpion, Fisk, Kräfta - Vatten

Oxe, Jungfru, Stenbock - Jord

Vattuman, Våg, Tvilling - Luft

Själv är jag våg och känner när vinden vill mig något, t.ex. varna mig för något, eller bara trösta mig. Även om jag är väldigt nära mitt element kan jag också känna vissa anknytningar till de andra elementen också.

malla90
5/21/11, 9:22 PM
#10

Mitt element är jord trots att jag är skorpion…..:)

Amalia

Kuutar
5/21/11, 10:42 PM
#11

jag är vädyr och gjord av eld, men älskar vatten.

gjorde en "elementresa" sådär femton år sedan; en kompis ville presentera mig för de olika elementen. alla andra elementaler var små eller i människostorlek, men vattenelementen visade sig som en riktig jätte ;-)

jag ligger i sjön hela sommaren och eldar resten av året ;-)

mip
6/15/11, 8:41 AM
#12

för två veckor sen så blev jag sur på min mamma för hon försökte  

bestämma hur jag skulle ta hand om mitt grönsaksland.Sen sa jag till

mig skälv att min mammas grönsaksland skulle grönska av ogräs och

nästa dag så växte det överalt i hennes grönsakslandSkrattande

LMOA
6/16/11, 6:32 AM
#13

För att öva finns det säkert flera böcker i ämnet som redan rekomenderats. Även Silver Ravenwolf tar upp det i sina böcker. Du måste först lära känna elementet och kunna känna dig som en del av det.

Ett ganska enkelt och roligt sätt att öva med elementen är med eld, vet att man inte ska leka med elden ;-) men om du sitter vid en brasa och försöker kontrollera hur lågorna sveper så kommer du nog märka att det är ett av de lättaste elementen att ha kontroll på.

Annons:
Ajia
10/13/12, 6:30 PM
#14

mitt element är vatten både astrologiskt och andligt men känner ochså en dragning till luft, kan man ha två element? för i så fall har jag det, men då mest vatten tror jag…

be blessed

Ajia

zechariah
10/13/12, 9:44 PM
#15

Hejsan! Jag fyller år den 7 december och är därmed Skytten. Finns de någon som vet vilket/vilka element som hör till Skytten?

Tacksam för svar!

MVH zechariah

Bappho
10/13/12, 9:46 PM
#16

#15 Eld

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

(Cool)kristina
4/5/13, 10:33 PM
#17

Jag har jord som element men jag har en konstigt dragning till alla element (när vinden blåser så är jag fri, när jag är ute i naturen så kan jag höra träden prata, när jag rör vattnet så mår jag bättre, elden är som en sång som jag sjunger) Men jag är jungfru alltsom är jag jord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skogsbergs-anna
4/5/13, 10:41 PM
#18

Vatten!

Gör hellre fel än inget alls.

[[corro]]
7/2/13, 9:59 PM
#19

För att finna sitt element kan man prova meditera. Blunda och slappna av. Känn efter vilket element som ni dras till mest, inuti er själva, djupare än bara kroppens känslor, erat inre.
Se sedan, i erat inre, vilket element som kommer upp.
det kan vara att ni ser vågor, hård jord, starka vindrag, eller att man badar i eld what ever. (låt oss säga att mitt element är eld), Man brukar se elementen bete sig på olika sätt beroende på vilken typ av eld i detta fal man har.

#6 Nej, ditt element måste inte vara förknippat med ditt stjärntecken. Jag är född i eldtecken och många skulle mer än gärna kunna tro att jag är eld, men mitt element är jord. 

Eftersom att jag är född lite senare i mitt stjärntecken är jag även en del av jord (stjärntecknet efter mitt är element jord). 

Det är inte förens jag lärde mig känna mig ett med  mitt element, jord, som jag kunde börja använda mig utav det. Aldra först blev jag ju såklart tvungen att hitta just mitt element.

När jag känner mig ett med mitt element, jord, så börjar jag med att rensa mig själv och mina tankar liksom känslor, sedan tar jag på jord och känner hur jag verkligen är ett med allt, hör trädens, gräshopparnas, gräsen's tankar! Jag hör och är medveten om allt på flera kilometers avstånd och kan på så sätt använda mig av elementet jord. Man börjar i små grader och låter sedan det växa över hur man hanterar elementet. Man kan faktiskt åstakomma mycket med jord trotts att  man inte tror de!

Jag har nyss börjat att träna upp mig att känna mig ett med elementet eld, och ska påbörja vatten när jag kommer till havet/  sjön. Det är ingen ide att träna med ''dött'' vatten ur kranen tycker jag.
Min kompis element är eld, hon stöter bort vatten och smälter saker så sjukt enkelt och snabbt.

celsiu
7/13/14, 10:45 AM
#20

Född i vattnets tecken men är mer åt eld :)

Annons:
EPMSS
11/9/15, 12:47 AM
#21

Ett tips att hitta sitt element är att man ställa alla fyra elementen framför sig. Ett vatten glas, en blomkruka med jord, ett tänt ljus men luft kommer genom en dörrspringa. Var lugn och se vilket du dras till allra mest. Jag kan leka med eld utan att bränna mig, jag känner mig fri och får vägledning av vind men vid vattnet så känner jag mig hemma. Jord har jag ingen relation till dock. Jag är fisk btw 😉.

~ But why? ~

Viktoria.tomsson
11/11/15, 8:35 PM
#22

Sokorpionens element är vatten #0

Upp till toppen
Annons: