Annons:
Etikettfolktro-och-myter
Läst 30413 ggr
ANBC
5/5/08, 11:48 PM

Häxmärken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hört att det finns många kännetecken fysiskt för en häxa.

Rött hår, svart hår, gröna ögon mm.

Men är det fler än jag som har hört tals om specifika födelsemärken?

Har ett i svanken som är rätt stort. Se bild ;-)

/Annika

Annons:
karinf
5/5/08, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har oxå hört detta någonstans ifrån. Här kommer en bild på mitt knä.

Kramizar/Karinf

Endroppeihavet
5/5/08, 11:54 PM
#2

Häxor ser nog ut lite precis hur som helst ;)

När jag gjorde ett arbete om häxor för ett tag sen så hittade jag i varje fall en annan grej att de förr trodde att häxor har tre bröstvårtor, eller en svans.

Ja födelsemärken formade som onda symboler oxå.. haha.. herregud. "mitt födelsemärke ser ut som George Bush.. herregud jag måste vara häxa" 

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Jodrena
5/6/08, 12:38 AM
#3

#2 *asg*

[trumman]
5/6/08, 12:57 AM
#4

Jag har en vit "fjäril" på ryggen som både farfar och pappa har.

 Sen föddes jag med en liten "plupp" på vänster lillfinger. Då min son föddes hade den där pluppen gått i arv, men tagit ett steg längre i evolutionen: det var ett 11:e finger!

 Obrukbart iofs, hängde bara slappt i en skinnremsa, men med nagel, led och allt :)

…så om det har ngt med fysiska tecken att göra så är väl en som föddes död men kom till livet och skrek exakt klockan 12 på en onsdag mitt i vintern, med elva fingrar och hjärnblödning som mirakulöst grejade sig väldigt snabbt vara upplagd för fantastiska saker och trolldom!? :D

Mvh, T

Jodrena
5/6/08, 1:59 AM
#5

#4 .. nu blev jag mållös, nöjer mig för tillfället med att säga: vad underbart!

Hennum
5/6/08, 2:53 AM
#6

jag har ett födelsemärke på min läpp. när jag var liten så var det stort och illrött. nu syns det inte lika mycket längre. vart ganska mobbad för det och lite annat i skolan. syns ju ganska tydligt. och alltid ska dom ju ha något :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Hadina
5/6/08, 10:06 AM
#7

#4.. Mirakel!

Nu är ju inte jag den som tror att det skulle vara så med födelsemärken.. men det är vad jag tror.

Däremot så tror jag att ens död i tidigare liv (dödsorsaken) påverkar huru vidare vi har vissa specifika födelsemärke i detta livet..

Tex.. om man brändes på bål i ett tidigare liv, så har man kanske ett födelsemärke som ser ut som en brännskada..

BlessedBe

Astrina
5/6/08, 10:12 AM
#8

#4 Mirakel!

#7 Jag har ett stort rött märke i nacken.. Skulle det innebära att jag blev halshuggen?? :)

isnornin
5/6/08, 10:25 AM
#9

Astrina, jag tror du menar storkbett, det är väldigt vanligt!

MVH Isnornin

Astrina
5/6/08, 10:28 AM
#10

#9 Ja, det är ett storkbett. :) Funderade bara vidare i Hadinas banor.. ;))

isnornin
5/6/08, 10:32 AM
#11

ja jag hajar;) Otroligt många som har blivit halshuggna i ett tidigare liv isf;)

MVH Isnornin

karinf
5/6/08, 10:35 AM
#12

#7
Häxor och skökor brukade ofta "brännmärkas" med någon symbol som visade att hon var oren/ond. Helst skulle hon brännmärkas offentligt (till publik)
Kanske kommer det därifrån? Historian om just födelsemärke?
Att det kunde kännetecknas av just ett märke på kroppen att man var häxa?

-Tidigare liv? Själv tror jag på reinkarnation. Att kroppen vi har idag endast är en sk "värdkropp". Men det ämnet huruvida detta stämmer eller ej, går ju också att diskutera i timmar om man har lust 

Minns t.e.x en gång när jag gick ner för trappan till en gammal fängelsehåla (där många dött tidigare) kändes det verkligen som ett "hugg" i nacken. Kunde inte andas. Vem vet vad DET var då? Hmmm. Intressant!
Kramizar/karinf

Hadina
5/6/08, 10:40 AM
#13

#8.. Ja.. varför inte?

#12.. förmodligen någon ande som finns kvar..

Jag skrivar bara det jag tror och kan stå för i min egen övertygelse

Annons:
karinf
5/6/08, 11:19 AM
#14

#13
Gillar din rättframhet & att du står för din övertygelse.
Det är en god egenskap.

Kramiz

Hias
5/6/08, 11:31 AM
#15

Jag har inget stort födelse märke direkt men ofta så är jag mycket rödflammig på undersidan av mina överärmar och man har försökt seom dehar varit nån slags eskem men inget som läkarna förstått sig på eftersom de kommer och går ingen klåda eller sveda av detta därimot så har jag haft svårt för vatten sedan barnsben och än så idag och i en tid då jag va hos min häxa så sas de att jag troligen fått gått igenom en hel del vattenprover i tidigare liv och kanske de flammiga har me att jag bränts på bål??? BB-Hias

karinf
5/6/08, 11:56 AM
#16

#15

Hias, tror du på tidsresor under hypnos?
Att man däri kan se reflektioner från sitt tidigare liv?
Hur man dog, levde, vad man gjorde, symboler mm?
Ex att man bränts på bål eller hållit på med örter/symboler & häxkonst?
Ska man a sådant på allvar eller tolka det som en dröm?

Kramiz

Hias
5/6/08, 12:18 PM
#17

Karinf jag tror absolut på tidsresor om de är under seriösa förhållande (vilket är svårt att finna idag pgr av att så mycke pengar styr i samhället så vilken liten klåppare som helst kan starta verksamhet)Jag har för många år sedan gått igenom detta och vet att jag har levt som klokkvinna i ett tidigare liv men inte blivit utpekad i det livet men har under andra former fått fram att jag dock har utsatts för vattenprovet i tidigare liv och troligen därav att jag är mycket reserverad för vatten drag och sjöar trots att jag älskar att vara i närheten,och jag tror även att man kan ibland se i flaschsback korta stunder tidsperspektiv under tidigare levene.Och jag tycker att om man känner att de är verkligt ja då skall man absolut ta de på allvar men har man minsta känsla av något är tokigt i de hela så kan man inte förlita sig i det/Kram vännen.

karinf
5/6/08, 12:43 PM
#18

#17 Tack Hias! Glad
Har ofta fått utskällningar från en väninna till mig som ibland säger till mig "Hur kan du undvika att inte se"?
"Hela universum ger dig tydliga signaler på att du inte ska göradet du tänkt, ändå ignorerar du det" "Du får allt serverat, ändå tvivlar du"
Ja, det kan ibland varatufft för en bevissökerska som jag ändå är att ta till mig alla signaler som ges.
Bör jobba på det i framtiden.

Kramizar/Karinf

spindelfot
5/6/08, 2:01 PM
#19

Det här med häxmärken…

Detta var ett påfund förr i tiden, som man letade efter när man skulle döma häxor till döden. Det sades att djävulen gav en häxa ett häxmärke, som han sedan kunde suga blod ifrån om nätterna/fester vid djävulsberget. Ifall ni vaknar någon natt, och ser någon stor getliknande, hårig man bita er i märket - ring er lokala polisstation direkt!

förlåt ;) Men samtalet ni har om märken från tidigare liv är intressant… jag har rannsakat min kropp och inte funnit några traumatiska ärr av något slag.. tror jag. Vissa saker kanske är mig så självklara att jag inte märker dem helt enkelt.Eller så har jag levt stillsamma liv som postkassörska och dött i hög ålder i universums evighet..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Hadina
5/6/08, 5:59 PM
#20

#14.. Tack.. jag är mig själv:)

Det här ni pratar om.. *tidsresor under hypnos*.. det lät mycket intressant!
Men som du säger Hias.. att finna någon som gör detta och är seriös?.. ja.. det kanske finns? :))

Annons:
karinf
5/8/08, 10:49 AM
#21

#14
Det VAR intressant!
Min "resa" gick ut på att hitta det egna sk "mentala rummet" fast i den förgångna tiden. Hitta tillbaka till en tid när allt kändes "ok".
Det roliga var att man ibland passerar den sk tidslinjen för sitt nuvarande liv.
Här såg jag en historia fullt av bilder/symboler (som jag aldrig innan sett - som faktiskt finns) samtidigt som man pratade utan att riktigt vara medveten om att man återgav berättelsen för någon.
Enda felet är att jag liksom har fått mer att undra över nu än innan.

Kramiz

spindelfot
5/8/08, 4:53 PM
#22

#4 Det var verkligen otroligt! Är det sant som du säger.. ja jag undrar verkligen var han är om femton år! Han kanske äger oss allihop ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Hagazussa
5/20/08, 7:26 PM
#23

Jag har ett födelsemärke på högerhandens ringfingret, på undersidan. Mycket märkligt, för vad jag vet, brukar man inte ha födelsemärken på handflatan…

Raxic
6/5/08, 4:58 PM
#24

gröna ögon , med kraftig ring runt iris, födelsemärke i såväl handflatan och i iris… har dessutom ett riktigt häxmrke , har ett eldsmärke brevid ögat…

KlaraStjarnljus
6/6/08, 6:57 PM
#25

Haha, jag kanske har blivit "häxmärkt" på senare dar! Fick för några månader sen en liten glansig leverfläcksljusbrun plupp/kula  nedanför vänster knä…. fast den ska jag gå och kolla upp så de kan ta bort den, något säger mig att det inte är bra när saker plötsligt uppenbarar sig och fortsätter växa… ;)

Existerande
6/6/08, 8:58 PM
#26

Om hypotesen stämmer att märkena vi har på kroppen (födelsemärken osv.) är indikationer på hur vi har levt i tidigare liv har jag nog fått utstå en hel del misshandel.. Framför allt nålstick :p

Undrar vad det betyder om man har en pigmentfläck (vit) som ser lite ut som australien eller som en gris, beroende på vilket håll man tittar.. Hmm.. Känns som att det behövs en närmare undersökning i ämnet..

Wargmane
6/6/08, 10:29 PM
#27

Jag vet inte om det är s.k häxmärken..men lite märkligt är det i min familj…Min mormor , mamma jag, två av mina barn har samma märke i form av en triangel lika stora…c:a 2 centimeter fast på olika ställen på kroppen!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Annons:
Juvela
6/6/08, 10:35 PM
#28

#27 nej vad fräckt :) Och så många som har det också. Det var allt lite häxigt.

Jag och min kusin har likadana födelsemärken, och båda på ungefär samma ställe. Det, däremot, tror jag dock Inte är något häxmärken.

Caersa
6/7/08, 12:08 AM
#29

Har ett födelsemärke på vänster handflatan, plupp/kula på vänster näsviga och gröna/blå ögon med lite gult iris.

Marah
7/2/08, 10:17 PM
#30

Jag har skiftande ögonfärg (grå och grön) och gula strimmor som löper innemot pupillen.. Födelsemärke vid lillfingret på höger hand och ett ganska stort märke på magen 9 centimeter från naveln strax under revbenen på höger sida..

Ringblomma
7/2/08, 11:46 PM
#31

#12 är inte reinkarnation och tidigare liv ungefär samma sak? :O
*fattar inte*

Mist
7/3/08, 1:00 AM
#32

Jag och min stora tös har födelsemärke på samma ställen..
på höger bröst / mer mot armhålan , som ser ut som djur
sen på höger höft/ baksidan " kärleks hadtagen " * ler *  Även där ser det ut som djur . Min mista tös har fått  på lillfingret som sin ( min farmor )

piggelinochcalippo
7/13/08, 11:40 PM
#33

nanana , jag har nå.. typ. "ploppar" eller vad man ska kalla dom för , på mina öron , och dom typ växte när jag vi mindre , men dom slutade växa när jag va ca 8. mormor tyckte att det va synd , för hade dom fortsatt att växa så skulle jag ha fått små "alvöron" , och jag har ochså såna där mörka markeringar runt iris ( läste i en annan tråd ) , och mina ögon ändrar färg, men för det mesta så är dom illgröna eller djuptgröna, ibland så är dom blå :/     nanan ~  / moa ^-^

Lindbygarden
7/14/08, 5:06 PM
#34

#4 Fantastiskt!

Jag är blond och brunögd med normala födelsemärken.. skit ocksåOskyldig

Annons:
xDumlee
8/13/08, 10:36 PM
#35

#27 WooW! Vad roligt. Skulle också vela ha nått sånt!Skrattande

jag e brun/blond normala födelsemärken. Men mina ögon e lite lätt gräsgröna typ ganska mörk gröna me gula små strimor i om man kollar noga, å sen ännu mörkare ring runt :]

ThePhoenix
8/14/08, 2:31 AM
#36

Jag har en Liten ingropp vid tinningen, Alla frågar hur jag har kunnat få det, och jag sa att jag föddes med sånt.

har grön-blåa ögon, vill ha lila.

har tyvärr ingen bild!

Combi
10/25/08, 3:55 PM
#37

Om jag har några häxmärken vet jag inte men jag har fått höra att jag har en gammal själ i en ung kropp. Dessutom Har jag fått veta att jag i ett tidigare liv arbetat i köket på ett slott. Och efter lite grubblande och funderane kom jag fram till varför jag inte tål min bror. Som klok gumma med tillgång till örtträdgården på ett slott fanns ju möjligheter att hjälpa andra. Själen som idag är min bror stod mig då väldigt nära och av någon anledning svek han mig. Han fick mig bränd på bål i ett tidigare liv.

Jag ville inte röra en tändsticka förrän jag gick i nian, jag har svårt att lita på människor och natur/örtmedicin känns som en naturlig sak att hålla på med idag.

Låter det trovärdigt?

spindelfot
10/25/08, 3:59 PM
#38

jag har ett stort munsår på höger sida av ansiktet..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Coturnix
10/25/08, 7:15 PM
#39

(<l;l ursäkta. Drabbades av vankelmod.)

Hennum
11/8/08, 11:38 PM
#40

hmm… då måste mitt födelsemärke på underläppen betyda typ att någon slog mig i huvudet med ett svärd så läppen sprack :P hehe.

jag har ett oförklarligt aldrig försvinnande extremt kliande eksem mitt i handflatan. det brukar vara påväg i andra handen ibland med. det måste ju betyda att jag är en inkarnation av jesus! :D det var jag iofs inte född med… så ja kanske bara har jesus i min kropp, lite sådär besatt.

kunde inte hjälpa det! :D

#39: vankelmod, coturnix?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

manvintersaga
4/14/09, 1:15 AM
#41

Jag föddes med storkbett/eldmärke vid ögat och nacken de blev illröda när jag blev arg, Nu ändras ögonfärgen något vid humörsvängningar, hjälper andra att se hur jag mår…

Någon fick en mörk ring runt irisen det får jag med vid stark rädsla eller obehag. vad märken beträffar har jag inget speciellt format utan har fått märken på samma ställen som min mamma.

Jag tror faktiskt inte att man ska behöva ha märken utanpå kroppen för att kallas häxa eller besitta krafter utan det har nog mest bara hittats på av gudsmän  under häxprocesserna.

Det hela handlar om vad man utstrålar och vad man har inom sig, inte hur kroppen ser ut…

Annons:
Rovanja
4/14/09, 10:33 AM
#42

jag måste vara mycket häxa om det beror på ens fläckar…jag har fläckar överallt!Skrattande

Vargflickan
4/14/09, 2:41 PM
#43

Det ända häxiga med min kropp är väl finnar! Haha, skämt å sido. Jag funderar däremot mycket över mina ögon, som skiftar färg då och då. Jag vet inte ens själv vilken färg jag har på ögonen, ibland mycket ljusare blå, ibland gröna, ibland gråa och här om dagen blev pojkvännen helt förskräckt och sa att dom blivit svarta. Tror inte det beror på i vilket ljus man ser dem i, med tanke på hur mycket dom skiftar från "dag till dag" och inte stund till stund… Idéer, någon?

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Vargflickan
4/14/09, 2:42 PM
#44

Bra sagt där, #41! :)

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

siddelina
4/14/09, 7:11 PM
#45

Jag har ett födelsemärke på höger sida av halsen och ett litet under vänster bröst. Mina ögon är gråblå och skiftar färg om jag bli arg och de har en kraftigt markerad ring runt iris. Folk brukar påpeka att jag har vackra ögon … Glad

Men jag har också hört att häxor har vissa kännetecken. Intressant att födelsemärke kan bekräfta tidigare liv … Jag tror på tidigare liv, har kunnat känna igen mig på platser och fått en känsla av att jag varit här innan, bland annat när jag och min familj var i Brösarps backar i Skåne.

vildangel
5/20/09, 9:42 PM
#46

Intressanta inlägg….

För MÅNGA år sedan gjorde jag ett skolarbete - som jag inte kan hitta om just häxor och "kännetecken" … där fanns en rad olika födelsemärken med, och vad de betydde pga var de satt….

Det vet jag inte om jag tror på ..men intressant.

Jag är sån som ofta får nya år för år, så jag är rätt prickig *skrattar*.

min far , min lillebror och min son - har ett födelsemärke snett ovanför munnen på höger sida - alla tre. DET är lite coolt =)

man ansåg förr att ju fler "märken " man hade desto "mer" häxa var man * ler*

Så jag antar jag är ganska mycket då.

Samma detta med rött hår och gröna ögon.

Mitt hår har skiftningar åt det röda - men jag färgar svart, och mina ögon är grön/blå - är grönare när jag är glad ! men är jag riktigt pissed off blir de svarta - säger folk *ler*

jag skulle vilja säga mer mörk blå….hehe

Jag och en kille jag var tillsammans med PLUS hans mamma och syster hade på ( eller har ) på vänster armen tre prickar som en triangel. Väldigt symetrisk- men lite olika storlek på oss alla, men ändå " liknande triangel" - det var oxå lite kul =)

Slump?

vet inte

Släktskap - tidigare liv ?

vet ikke….

intressant - helt klart !!!

Zoraye
5/21/09, 2:41 AM
#47

Tja, med tanke på att "häxor" alltid vistats mycket ute i naturen och det kan ge upphov till rätt mycket pigmentfläckar, så vore det logiskt att häxor är prickigare än andra.

Lotus07
5/22/09, 2:53 PM
#48

Jag har märkliga märke på min vänstra arm, på höger ögonlock har jag en prick och samma men lite större på höger öra…Många märke bildar tirangel och leverflecken på armen ser ut som en fisk!?!?!

Man kan säkert hitta förklaring för det med…

"Häxmärkt"?-kanske :)

Annons:
BabyDragon
5/23/09, 2:25 AM
#49

Jag har också fått en hel del pigmentsfläckar. På vänster arm ser de ut som stjärnkonstelationen draken :P

Crowone
5/23/09, 5:40 PM
#50

Har ett jättestort rödflammigt märke/storkbett? på min korsrygg.

Det lustiga är att jag har jätteont och stora problem just där. Läkarna har inte kunnat diagnosticera varför jag har ont….skumt!!

Själv tänker jag ju inte på det eftersom jag aldrig ser min egen rygg men alla andra som ser det frågar alltid vad det är……

Jag e nog en liten häxa i alla fall…på mitt egna lilla sätt.  *ASG*

RavenTheAngel
5/26/09, 2:16 PM
#51

Jag har lite skumma prickar jag fått genom livet.

Ärr,leverfläckar,mm..

Tror vissa dyker upp med tiden,de visar exvis hur man dött i ett annat liv eller om man hade ett ärr/leverfläck i ett annat liv med..

de tror jag på starkt..

Har ett stort ärr från att jag tog bort en leverfläck på min axel,har fått till mig att de är från ett tidigare liv fast jag tror de dök upp på mig för att påminna mig om de..

alltså doktorn råkade ta bort mer än vad han skulle,hade svårt,sy igen så blev den mkt större ärret för den kunde ju ej läka som vanligt.kanske är de från mitt tidigare liv ett minne som kom fram på de settet jag vill gärna tro så..;)

Häftigt i allafall är detta..

tror vissa har mer eller mindre fläckar,ärr pga personligheten,tror alla har lite häxa i sig..:P

vänligen raven angel

Crowone
5/26/09, 7:28 PM
#52

Hmm….??

Undrar just vad JAG varit med om i mitt tidigare liv i så fall med tanke på mitt röda stora fläckparti på korsryggen…….?

botakt
5/27/09, 12:49 PM
#53

Jag har  extra "knölar" på fötterna som inte går bort.Läkarna har ingen förklaring på dem extra "knölarna"  Sen så har jag grå/blå/gröna ögon som blir mörkt mossgröna när jag blir arg.. Oskyldig Så blont hår som skiftar i mörkt rött. På benet har jag ett märke som ser precis ut som ett träd..

RavenTheAngel
5/27/09, 3:15 PM
#54

häftigt att folk ändrar både ögon färg,hår färg med..FörvånadGlad

youcalled
5/27/09, 5:10 PM
#55

jag trodde att jag hade blå ögon, men under en lektion sa en annan tjej till mig "Men vilka vackra gröna ögon du har!"

"har jag?!" svarade jag förvånat.

haha

Annons:
vildangel
5/28/09, 5:03 PM
#56

#55 skrattar , samam här…mina växlar från blå till mer gröna - mer gröna när jag mår bättre och är glad. blir mörkt mörkt blå när jag blir ilsen - svarta säger endel tom;)

Min son hade så otroligt vackra korp svarta ögon när han föddes, sååå intensiv blick , och han har helt otroliga ögon nu, de skiftar i grönt, lite blått och med inslag av brun/orange

Bappho
5/28/09, 5:45 PM
#57

Det finns inga "fläckfria" häxor? Flört

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

RavenTheAngel
6/2/09, 4:47 PM
#58

#57 alla är vi märkta på något sett!Flört

Isfolkshaxa
6/9/09, 2:44 PM
#59

Jag tänkte på det här med tidigare liv och sådant….och tidigare i tråden har det diskuterats om det finns några seriösa som göra sådana livresor.
Det som ni pratar om kallas idag regressionsterapi, att man går tillbaka, antingen till tidigare år av det liv man idag lever, eller till tidigare liv.

Jag har gjort en sådan liten regressionsresa för att ta reda på vad som blockerar mig och mina känslor. I hypnos träffade jag min morfar och resten låter jag vara osagt.

Dock ska jag göra en hel regressionsterapi-session (långt konsigt ord) i sommar, kostar 800 kr hos en terapeut här i Helsingborg. Mycket i mitt nuvarande liv verkar tyda på att jag levt innan och min terapeut sa till mig att jag har en mycket gammal själ. Bland annat så har jag oförklarliga rädslor för bland annat vatten, jag badar helst inte när solen är i moln ;) Sen har jag haft förnimmelser i drömmar som handlar om krig. När jag var liten drömde jag i stort sätt varje natt att det hissades ner en spiraltrappa ur taket i hallen och ner för den marcherade en massa soldater. Drömmen har alltid sett likadan ut och jag drömmer den fortfarande ibland.

Ska bli väldigt roligt att se vad allt sånt kan ha för betydelse :)

Häx väx, hasta kvasta Flört

RavenTheAngel
6/10/09, 3:57 PM
#60

#59 intressant,hoppas de går bra för dig när du ska dit,får ett sk break true..

Jag har varit på föredrag om hypnos,fått se hur typ en hypnos kan gå till då hade hypnotisören med sin en klient han hypnotiserade(man fick ju ej se hur han gjorde de hade programmerat detta innan föredraget började),hon berättade då en massa om sitt tidigareliv,levde verkligen in sig i de som hon var där,då..trodde inte de var så starkt men nu tvivlar jag ej,jag tror man kan få reda på en del saker i livet som varför man har vissa åkommor,rädslor,smärtor,sjukdommar de har att göra med de livet man levt innan.så jag tror starkt på tidigareliv,att man kan tom ha sjukdommar med sig från dem liven.ska testa på detta jag med en dag..Glad

Tomatoklister
6/10/09, 5:06 PM
#61

Jag har en tydlig halvmåne på min nacke.

Min syster har ett hästhuvud på sin arm.

Ahradia
6/10/09, 5:51 PM
#62

Jag har en månskära på vänster bröst och en ofylld ring i hårbotten ovanför höger öra.

Egenheter är kul.

Witches don't get mad, they get even.

Annons:
Annacotha
6/30/09, 11:20 PM
#63

Hej jag e precis ny här på häxfokus och jg har läst lite just om det där med att ögon ändrar färg och de håller jag med om att vissa speciella personer kan ändra sin ögonfärg!!

Mina ögon ändrar sig hela tiden på både humör, ljus och vad det är för väder.

Mina ögon kan ändra färg från:

grön i olika nyanser

blå i olika nyanser

grått i olika nyanser

tom gult och svart!! sen kan jag få alla färgerna i ögonen samtidigt att det går från pupilen sen är de grått, gult, grönt, blå till svart.!!

Annacotha D

Endroppeihavet
7/1/09, 12:12 AM
#64

Att ögon ändrar färg är för att proteinet melanin som styr ögonfärgen ökar och minskar i produktion. Det skiftar i mängd på alla människor, men mer eller mindre. Glad

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Mysan59
7/1/09, 2:01 AM
#65

#63 Så där mycket trodde jag inte att det kunde skifta, häftigt!

Annacotha
7/1/09, 1:26 PM
#66

Nee de trodde inte jag heller fören min kompis på pekade det för mig.!;P och vid det tillfället hade jag knall lysande gröna ögon.. men det där med melaninet det ska väl ändra sig från dag till dag inte från minut till minut??

Annacotha D

Virvla-
7/2/09, 3:26 PM
#67

Är det bara jag som har en vårta på näsan??Glad

Jag har gulbruna ögon och mörkt hår.Ända sen jag var liten har jag haft ett enda grått hårstrå bak på huvudet.Mina 3 tjejer har det också.

euphoria
10/17/09, 12:43 AM
#68

Känner att jag är illa ute, har nämligen två födelsemärken i pannan, sitter där hornen skulle suttit ;) Lustigt med tanke på hur snäll jag är… för det mesta i alla fall :)

itsBlue
10/27/09, 1:17 PM
#69

Vad intressant att höra på alla! :)

Jag själv har ett grönt och ett blått öga med väldigt kraftig iris .

Annons:
Avangelion
1/3/10, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Det här födelsemärket har jag haft hela livet kan ej spå min hand för det är ivägen. Ser ni fläcken liten bit höger om märket den var inte där efter fotograferingen skumt… Det är väldigt stort

Simsan
1/5/10, 12:08 AM
#71

jag har ett jätte stort ungifer vid svans  kotan lt vad de nu heter, sen har jag och en vit märke på magen som inte försvinner när jag solat ;) formad som en haj tan ^^

cacao
1/5/10, 12:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Jag själv är född med 6 st fingrar på vänsterhanden, så också min förstfödda son. Tyvärr får man ju inte ha 6 fingrar utan ska som alla människor ha 5 fingrar som nyfödd baby :) Så våra extra fingrar skars helt enkelt born när vi var nyfödda.

Ser ut som en häxa gör man ju alltid ändå ;)

Medarbetare på sajten irishcob

 

marinelady
1/5/10, 12:37 AM
#73

I vår familj (på kvinnosidan) nedärvs ett födelsemärke på hakan samt ett på insidan av det högra bröstet hos alla kvinnor från min karltokiga mormor…sen om detta skall ses som häxmärke eller ej det är en annan fråga..

Sen har man massor av andra märken, hela ryggen full med ärr efter gamla finnar och massor av röda nya hemska ärr som försöker läka ut, eller självorsakade saker som knivärr ( från klumpiga dagar) eller bett från djur… de skulle man kanske inte se som häxmärken :)

Men  är det bara jag som upplever att man får fler födelsemärken efter hand? Jag får alltid fler av den mindre (knappnålsstora) runda sorten efter sommaren och dem försvinner inte med solbrännan..

Jinaum
1/5/10, 12:56 AM
#74

har en "fisk" i svanken som jag fått efter min far. Sedan har jag ett hjärta på min högra underarm som ingen i släkten känt har. Något lite egem med andra ord.

CherryLenore
1/5/10, 12:53 PM
#75

Jag är skitvanlig, har nog inte speciella märken alls, mest finnar.

Endroppeihavet
1/5/10, 2:32 PM
#76

Jag har en fräken mitt på näsan som ser grön/orange ut så fort jag exponerar mig för solljus. Haha. Sen har jag en skum utväxt i hårbotten. Som en liten vårta (kanske är en vårta). Det absolut konstigaste är att den är vit?

Vi kan ju säga att det är häxmärken så jag känner mig lite mer mystisk istället för ohet ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
[Ackinna]
2/24/10, 4:52 PM
#77

Hmm. de där medfödelsemärken…. jag har ett födelsemärke… de sitter vid ögonbrynet… om jag ska änröra till inlägget som säger det kan symbolisera hur vi dog… hur i hela friden dåg jag då?? Skrattande

Praefatio
2/24/10, 5:06 PM
#78

Jag hade ett riktigt häxmärke på ryggen, en mycket stor (10x4 cm) ljusbrun fläck. Fast den har jag operarat bort, så nu har jag ett enormt ärr där istället.

skogsbergs-anna
8/11/10, 1:28 AM
#79

Jag har ett födelsemärke, stort som en hand, som ser ut som en brännskada, på benet.

Min son har symetriska leverfläckar. Rätt coolt faktiskt.

Gör hellre fel än inget alls.

sol2
8/11/10, 2:19 AM
#80

då har jag en lite fråga…

jag har en leverfläck som ser ut precis som lochnessodjuret på mitt högra lår. om leverfläckar berättar hur man dog i tidigare liv, betyder det att jag blev uppäten av lochnessodjuret då?!?! ;)

fast lite roligt är det just att jag är "gjord" i scottland…. =)

Skogselva
8/11/10, 2:58 PM
#81

#80 Ingen aning, men det är ju inte omöjligt att du hade ett tidigare liv vid Lochness. Flört

Jag har ett som som i formen ser ut som en piratdöskalle, fast utan knotorna, så det ser inte riktigt ut som en piratflagga. Jag kanske var pirat i mitt tidigare liv? (Det skulle nog förklara varför jag är så besatt av pirater.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Golgadoth]
8/12/10, 7:00 AM
#82

Jag har två långa ärr, ett under revbenen/typ mot höften, och ett på insidan av låret.
Kanske inte ärr har nånting med detta att göra, menmen. :P
Fick en sticka i låret när jag var sex år, men så länge kan den väl inte sitta inne..? Oskyldig

wildflower
8/13/10, 9:58 PM
#83

Jag har läst lite om det där med hur födelsemärken hänger ihop med tidigare liv. När vår själ intar vår nuvarande fysiska kropp så är minnen efter trauman och allvarliga skador ifrån tidigare liv väldigt starka. Dessa minnen genomsyrar cellerna som sätter igång att bilda fysiska tecken på skadorna. För att förstå detta bättre så ska man nog läsa lite om cellminne. Jag tycker själv att Sylvia Browne beskriver det väldigt bra i sin bok "lär av dina tidigare liv". Med detta har jag inte sagt att jag tror att det är så det går till. Men det är iallafall en tanke. Glad

Det är häftigt detdär med ögon. Själv har jag ett grönt, och ett brunoranget öga. När jag var liten var de blåa.

Annons:
wildflower
8/13/10, 11:09 PM
#85

#84

Jag vet ingenting om henne eller hennes talanger, utan menade mera att det hon skrivit om cellminnet var intressant.

Carlo
9/20/10, 7:37 PM
#86

Jag har ett födelsemärke som ser ut som en "bindi"(Alltså sånna "prickar" som hinduisterna har på pannan)
xD

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Funderingar
9/21/10, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

mycket intressant, började leta direkt :) haha…  undrar om det syns??

Funderingar
9/21/10, 3:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

kan ju bli ett… :)

Funderingar
9/21/10, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

fast jag har ju redan ett… :)

hexsan
9/24/10, 1:04 AM
#90

Vet om jag är ute på hal is… men är inte häxmärken ett påfund från kristet håll under inkvisationsperioden?

Men så finns väl också tecken på att man är utvald. Om jag minns rätt, så förekommer det inom många olika religioner och tecknen är då olika beroende på religion…

Nån som vet om det är häxigt eller inte med häxmärken?

Annons:
Skogselva
9/25/10, 2:14 PM
#91

#89 Snygg! Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Funderingar
9/25/10, 3:20 PM
#92

#91  tack Glad

Marah
10/20/10, 9:22 PM
#93

jag har ett födelsemärke som sitter under lillfingret på högerhanden ;)

Stinemor
11/6/10, 12:36 AM
#94

Hadde særoppgave om hekser da jeg gikk på skolen. Leste en masse rare ting om hvordan man kunne "vite" at en person var heks… Deriblandt var det spesielle merker på kroppen man skulle se etter.

Hadde man et blålig fødselsmerke i korsryggen, så var det 99% sikkert at man var heks.

Utrolig hva man trodde før i tiden, og helt utrolig hva slags "bevis" man sanket seg… Men jeg er uansett MEGET fascinert av hele heksefenomenet!!

Frida97
11/6/10, 11:19 PM
#95

Jag har en "skönhetsfläck" på min kind och min syster har en likadan fast på andra kinden=)

När jag var 3 månader fick jag en varbulld- eller hur det stavas- på vänster sida av min hals som jag var tvungen att operera bort det blev bara ett litet ärr. Min lilla kusin fick en likadan fast på bröstet när hon var 4 månader.

Min brorsa dog ett år innan jag föddes och han var bara 15 år.

Min storasyster- som jag tidigare nämt- är tre år yngre än honom och dom hade ett likadant format födelsemärke på samma arm.

Hahaha jag har gröna ögon;) =D

estelle_92
2/18/12, 1:32 PM
#96

Jag föddes med en stjärna mitt på halsen, har stort svart hår som skiftar till rött när ljuset faller rätt. Folk tror att jag är en häxa och förför män. Och vist så har näst intill alla killar jag känner, träffat och pratat med blivit som besätta av mig, många tjejer hatar mig för det. ibland räcker det att killarna bara sett mig. Jag skryter inte för det är inget man vill ha. Har däremot lite kalla kårar för katter. Har även förmåga att heala och se andar + symboler. Men jag är jätte snäll och kan inte ljuga + jag vill hjälpa alla, ovänner som vänner. Kan inte skada någon. Och ja, jag har bruna ögon. //Mvh Estelle_92

Zebraflicka
5/9/12, 8:58 AM
#97

Haha,åh, här börjar det pratas födelsemärken 8D

Jag har ett jättestort på vänster ben, som ser ut som en stav eller något, typ ett rätt så tjockt sträck som sitter lite snett lite under knäskålen mitt på benet.

Tydligen skall jag ha fått det när mamma var gravid med mig och råkade halka i trappan :P men man vet aldrig!

Ch Ch Cherry Bomb!

Annons:
Zebraflicka
5/9/12, 9:02 AM
#98

Däremot har jag mörkt,nästan svart hår och klarblåa ögon, inga gröna :( sån tur har man inte

Ch Ch Cherry Bomb!

Eigle
5/27/12, 9:01 PM
#99

Jag tror att häxor är utmärkta. Fast det behöver inte vara fysiskt. Dom kanske bara tänker annorlunda eller förstår saker som dom flesta inte gör.

Eller ett födelsemärke. Själv har jag ett ganska stort triangelformat märke som går runt halva underarmen.

Varkattan
7/8/15, 4:45 PM
#100

Jag har ett födelsemärke under näsan som jag försökt ta bort med laser 3 gånger och det går inte bort, fastän det borde vara en enkel procedur. Det är definitivt mitt märke..

Kimsey
7/11/15, 10:16 PM
#101

Jag har tre små leverfläckar på insidan av underarmen som bildar en liten symetrisk triangel med lika stort mellanrum mellan alla fläckarna.

Inja
7/13/15, 12:21 AM
#102

Jag har mörk ring runt iris, vit hårslinga, märke på vaden i form av en skorpion och en tredje bröstvårta (mycket liten). Även min syster och bror har en tredje bröstvårta. Föddes med alla dessa konstigheter och har väl egentligen inte brytt mig speciellt mycket om det. Förutom den vita hårslingan som jag alltid färgat över.

Sara.blods
7/16/15, 1:27 PM
#103

Jag har gröna ögon rött hår och ett sådant födelsemärke. Har även ett eldmärke

Eldfödd
8/6/15, 8:03 PM
#104

Jag har ett stort rött eldsmärke på hela bakre sidan av mitt vänstra ben… Från tårna upp till svanken. Jag har dessutom ett märke mitt för diafragman, där jag även fick kramper som barn. Blev väl troligen bränd och huggen i föregående liv! Hade velat prova att gå till ett medium eller hypnositör… :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: