Annons:
Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 49998 ggr
Altea
8/12/08, 12:19 PM

Svamp i underlivet

Det bekymrar mig ibland att så många har problem i med svamp i underlivet och speciellt det att många använder dyr svampdödande salva och som man vet inte skall användas i tid och otid.

Att man får svamp i underlivet beror ju på att Ph-värdet i kroppen inte är i balans och då handlar det om att man kanske bör ställa det till rätta, många vet dock inte hur de skall gör och då vill jag gärna komma med lite bra tips.

Jag vet att många använder sig av yoghurt och fil men vill ändå påstå att äppelcidervinäger är bättre och stillar klådan oftast med en gång.

Om man nu vill pröva äppelcidervinäger gör i alla fall jag så här:

Koka upp vatten, låt det svalna till kroppstemperatur och blanda 1 del ekologisk äppelcidervinäger och 5-7 delar vatten. Skölj sedan upp i underlivet eller använd stora kompresser att tvätta med tills klådan försvinner. Man kan också låta kompresserna sitta kvar i underlivet en stund.

För att återställa syra basbalansen i kroppen använder man sig av organiskt och organiskt kalk snabbast och bäst tycker jag, man blandar då 1msk nässlepulver och 1tsk Ph-kalk pulver och tar det varje dag, i början gärna upp till tre ggr/dag om man är starkt försurad och det ser man på att avföringen blir lös. Får man diarre' ökar man alltå på ph-kalken tills magen lugnar sig (utrensning bara).

Socker är en av de största bovarna till den här åkomman så kan du sluta upp med det så är halva jobbet gjort.

Lapatcho eller som det också kallas PauD'arco är ett svamp, bakterie, parasit och virusdödande te som man kan använda bredvid äppelcidervinägern i början och att tvätta med varvat, te't är helt ofarligt och finns att läsa om på nätet.

(Lapatchobark skall sjudas i glaskastrull i 20 min, det är då lapatcholet löses ut.)

Jag brukar lägga 3msk lapatchobark i kaffekannan till kaffekokaren och dra igenom 1l vatten, sedan flyttar jag över den till spisen där jag låter det sjuda där i 20 minuter. Förvara i glas eller glasflaska i kylskåp och använd det alltifrån till att dricka, invärtes som i receptet ovan eller på hudåkommor.

Mvh Altea

Annons:
[trumman]
8/12/08, 12:24 PM
#1

Bra tips!

Annars är det strippa och lufta som gäller.

Svamp trivs i varma, mörka, fuktiga utrymmen så av med trosor och tighta brallor och på med en luftig kjol så brukar det ordna det sig utan salvor, medikamenter och krångliga hopkok.

Att sluta äta så mycket sockermat hjälper också till, eftersom svampar gärna festar på sådant.

Mvh, T

BranDuir
8/12/08, 12:32 PM
#2

Den här eviga och moderiktiga rakningen av underlivet är en mycket stor bov i dramat…..

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Altea
8/12/08, 12:55 PM
#3

Vi kan vara överens om det , men inte att äppelcider och vatten är ett krångligt hopkok :) förövrigt kan svamp i underlivet vara envist och eländigt jobbigt när den fått ett ordentligt fäste där, då hjälper det inte att klä av sig och ta på sig en kjol enbart det vet nog de flesta som dragits med problemet.

Har man ofta problem med svamp kan och bör kjol eller löst sittande byxor användas i förebyggande syfte, likaså att låta bli att använda sig av syntetunderkläder för då blir det varmt och tätt.

Mvh Altea

[trumman]
8/12/08, 1:23 PM
#4

#2 Sant. Men snyggt!

#3 Sanning. Mitt råd var väl mer av preventiv natur :) och anmärkningen om krångliga hopkok var inte menat mot ditt råd.

Mvh, T

miffo
8/12/08, 1:24 PM
#5

Bra tips,

det är bra att äta citrusfrukter för syra-basbalansen läste jag nyss. Håller just på att kolla upp det med syra-basbalans eftersom jag har problem med mjölksyran.

Ioma
8/12/08, 2:53 PM
#6

Tack för tipsen.

Kan vara bra att ha, vi kvinnor får ju svamp någon gång i livet minst så tack så jättemycket för tipsen!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
dragonstar
8/12/08, 3:30 PM
#7

Hej jag får det jämt när jag äter penselin. Men jag fick då rådet att smörja med Olivolja efterom att jag vart så uttårkad det funkade bra.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[trumman]
8/12/08, 4:22 PM
#8

Pencilin = svamp, så inte så konstigt.

Mvh, T

Lina-Marie
8/12/08, 4:31 PM
#9

Tack för denna tråd! Oj vad jag har letat efter någonting som jag kan göra mot denna elaka lilla svamp. Har en svampinfektion omkring 10ggr om året så det var skönt att få lite tips vad man kan göra förutom Pevaryl och kjol :)

Eine
8/12/08, 4:33 PM
#10

Naturell yoghurt är bra..där..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

miffo
8/12/08, 5:14 PM
#11

Att äta broccoli är bra i förebyggande

Pencilin bör intas med fil, youghurt eller den där fruktdrycken med extra tillsatts av de bra bakterierna.

Sebastian
8/12/08, 5:21 PM
#12

Killar kan väl också få det här va? Ska man doppa Jonsson i  Yogurt eller hur gör man?

spindelfot
8/12/08, 8:34 PM
#13

Istället för bara olivolja kan man blanda två delar olivolja, en del tistelolja, och några droppar tea tree - det funkar bra! Men var försiktig med teatreen, den torkar lätt ut. Tex om du har en flaska på 100 ml räcker fem-åtta droppar.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
Altea
8/12/08, 9:50 PM
#14

Hej igen, ibland tycker jag det kan vara bra att sammanfatta alla råd

Miffo skrev om citrus: citron är ok som är syrlig i luften men basiskt när det kommer in i kroppen.

Dragonstar skrev att olivolja är bra; ja, olivolja är bra pga sin klådstillande effek och är också den svamphämmande , jag älskar olivolja som jag gärna smörjer in mig med överallt.

Eine skriver om Yoghurt som innehåller en massa goda baciller och som har ett ph som inte svamp gillar.

Miffo skriver igen att broccoli är bra. Broccoli innehåller kalk och antioxidanter. och äter man mycket av det hålls kroppen basisk. Man kan alltså kalka med grönsaker med:), ät mycket kål som ex. broccoli samt gurka och morötter=basisk. Undvik i möjligaste mån kolhydratrika jästa livsmedel i form av bröd och öl som skulle kunna kallas flytande bröd och tänk inte på söta saker som godis så och gäller för mycket frukt.

Angående 'Jonsson' Glad som Sebastian skriver om så visst kan man tvätta 'Jonsson' i yoghurt och framför allt äppelcidervinäger och vatten som inte kladdar (drick det gärna med )men vad det gäller män och kvinnor som ofta får svamp handlar det nog om att kalka inne i kroppen t.ex som i huvudinlägget. Sedan kan jag lova dig Sebastian att om du dricker Lapatchote  blir du av med problemet snabbt och så gäller även urinvägsinflammatiom.

Det är alltså den inre miljön först och främst vad det gäller denna åkomma kan man väl konstatera tycker jag och säkert många andra med.

Ojdå, jag glömde kjolen! som trumman skriver omGlad

Glöm inte den SebastianFlört

MVH Altea

Sebastian
8/12/08, 10:09 PM
#15

Eeh ok har dock inte det nu men bra att veta, får jag nånsin det igen så blir det kjol. Lovar. Hmm dricka vattnet? Före eller efter?:S

blodtopp
8/12/08, 11:00 PM
#16

Jag har blivit av med mina svampproblem efter att jag tagit bort kolhydraterna ur min kost. Hade problem flera gånger om året förut, nu - ingenting! Gissa om det är skönt *S*

Viper
8/13/08, 1:23 AM
#17

Jag fick en riktigt långdragen svampinfektion för ett par år sedan. Det som hjälpte var att ta bort alla sötsaker och skära ned på vitt mjöl. När jag väl fattade det så försvann infektionen som jag dragits med i flera månader på två veckor. Glad

Sedan bör man inte tvätta med vanlig tvål i underlivet alls. Använd i stället olivolja. Det blir precis lika "fräscht" och rubbar inte balansen i slidan.

Dessutom har jag hört att svampbakterier kan överleva i rätt höga temperaturer, så se till att tvätta trosor i minst 60 grader.

solqvinna
8/13/08, 11:52 AM
#18

Jag anser att det är alla tamponger och bindor av syntetiska material som i alla fall är en av de bidragande orsakerna så fram för menskoppen. Samt alla syntetiska underkläder som gör att det blir för varmt och svettigt  för att inte tala om den gräsliga stringtrosan (ja egen uppfattning ber om ursäkt ifall någon här bär sådana) den skär in ja ni vet var.

Att bortrakat könshår skulle bidra till att man får svamp tror jag inte, då skulle ju underlivssvamp vara hur vanligt som helst bland muslimska kvinnor och det är det inte. Det är inte heller vanligare hos de folkslag som i stort sett saknar kroppsbehåring.

aris-eile
8/13/08, 12:16 PM
#19

#18

Tvålämnen som finns i raklöddret ställer till det i syrabalansen… Så vist har rakningen med svamp att göra.

De som saknar kroppsbehåring, rakar sig heller inte :P

Sedan angående Sebastians Jonsson… Se bara till att doppa i yoghurt, när ingen ser, det är ju vår hemlighet, hur den fylls på, vet du..

Sebastian
8/13/08, 12:29 PM
#20

Hahaha Tack för tipsetFlört

Annons:
blodtopp
8/13/08, 12:44 PM
#21

Den svamp som är den som ställer till med besvär heter Candida albicans och kan ge en mängd besvär förutom underlivsproblem. Eftersom det är en jästsvamp så lever den på socker.

*citering*
Från Hälsosidorna:

Candidasymptom
Tecken på problem med Candida kan vara:
Dålig matsmältning, diarré/förstoppning, gaser i magen, försämrat immunförsvar, flytningar, svampinfektioner i underlivet, sveda när man kissar, urinvägsinfektioner, menstruationsrubbningar, klåda i anus, allergier, psoriasis, blåsor i munnen, rinnande ögon, illaluktande andedräkt, problem med blodsockret (se insulin), trötthet, humörsvängningar, depressioner, huvudverk, försämrat minne, koncentrationssvårigheter, dålig blodcirkulation, återkommande förkylningar, muskelsmärtor (även muskelsjukdomen fibromyalgi), ofullständigt nedbrytning av proteiner.

I munnen heter Candidabesvär torsk. Symtom kan vara vit beläggning på tungan, sprickor i mungipan.

På huden rodnande utslag mellan skinkorna eller under brösten.

Candiasvampen kan lura kroppen att den har tillräckligt med östrogen, vilket kan föra med sig det att kroppens naturliga produktion av hormonet östrogen minskar.

Obs! även reaktioner från vaccinering av olika slag har kopplats till Candida-besvär.

**Candidabesvär
**Candida kan få hjälp och bre ut sig och skapa obalans i kroppen. När detta sker kan det även skapas en mer aggressiv form av Candida som kan växa genom tarmens slemhinnor och gynna läckage av toxiner (över 80 st) av olika slag till resten av kroppen anser somliga. Candidaobalans kan uppstå bl.a. beroende på:
* Antibiotika, Intag av pencilin --> förstör den nyttiga bakteriefloran och göder Candidabakterierna
* P-piller --> förstör den nyttiga bakteriefloran och göder Candidabakterierna
* Stress
* Dålig kost, en allt för sockerrik och jästrik föda, mjölkrik kost
* Försurning, se syra/basbalansen
* Diabetes, se Insulin
* Underskott på magsyra i magsäcken
* Försvagat immunförsvar
* Mycket plack (beläggning) på tarmväggarna
* Tungmetaller
* Amalgamfyllningar kan leda till kvicksilverförgiftning, stör dels immunförsvaret men främjar även Candida anser många.

Det är större risk för spädbarn, gravida och äldre att få Candida.

Kost mot Candida
Undvik allt för sockerhaltig kolhydratrik föda. Undvik snabba kolhydrater (se GI-värde). Socker bör undvikas, yogurt, vetemjöl lika så. Alkohol, jäst och svamp också. Ät i stället grönsaker, en aning frukt och bär går bra. Ät grövre sädesprodukter, grovt råg, havre, korn, hirs, bovete mm. Nötter är bra. Kött går bra. Sparsamt med mjölkprodukter.

*slut citering*

En sak som nog kan tänkas på också. Har ens partner candida/svamp, i muffen eller på Jonsson, så är det väldigt lätt att det smittar!
Så om man dansar horisontalmambo och den ena har problem så kan den andra få det. Men det kanske inte märks på en gång, så när den första behandlat svampen kanske den andra inte vet att h*n har det och smittar då ner den första igen… Ingen trevlig cirkel Skrikandes

Altea
8/14/08, 2:07 AM
#22

Tack blodtopp, en väldigt bra och en helt rätt rätt vetlig sammanfattning för de som kan ta den till sig.

Mvh Altea

LinaN
8/17/08, 12:04 PM
#23

Svamp i underlivet?

*huga, fantiserar om rivjärn*

Att raka könet ger ingen som helst garanti för att man får mer eller mindre svamp (inte om man gör som jag, kör med vatten o hyvel… det räcker varför krångla till det? behövs det extra glid för hyveln, då får man helt enkelt använda youghurt istället ;)), däremot blir det lättare att behandla svampen, både med youghurt, filmmjölk och sittbad om där inte är en tjock lurven matta i vägen.

Jag anser även att bindor och tamponger är stora bovar i dramat. Bindor stänger till och minskar luftflödet oerhört, medan tampongerna torkar ut slidväggarnas slemhinnor så bakterier och svamp kan få fäste där. Detta slipper man om man använder menskopp. Menskoppen torkar itne ut, är i medicinskt silicon vilket gör att bakterier och svamp inte kan få fäste på den.

Sedan jag slutade med bindor o tamponger och gick över helt till menskopp har jag enbart fått svamp i underlivet om jag ätit penicillin. Eller som det är nu, det ar varmt, kletigt och klistrigt…. Men jag är inte helt säker på om det är svamp eller värmeexem jag har. O detta sitter bara i ljumskarna o i vecket under min fettomage. Så inget i själva snippan.

Det som gäller för denna svamp/exem är luftning, luftning och åter igen luftning och normal hygiene. (Det är underbart o vara kvinna o kunna ha långa luftiga klänningar o ingenting under ;) *kinky*)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Yvette
8/17/08, 6:43 PM
#24

På Spiralprojektet i Sthlm fanns en barnmorska som var en fd prostituerad. Hon predikade alltid på sina föreläsningar om Ph-balansen. -Stoppa en tampong i Youghurt och kör upp den, sa hon alltid. Enkelt och det fungerar. Annars så ska man nog vara försiktig med tamponger om man har problem. Youghurt är ju bra till mycket, som tex om du brännt dej i solen. Smörj in dej i youghurt, det återställer huden snabbare än många dyra solkrämer fast kanske inte känns så fräscht. För att inte tala om att den är god att dricka. Äppelcidervinäger är som sagt också bra.

Ioma
8/17/08, 8:22 PM
#25

#23 Håller med helt. vanliga bindor och tamponger är rena döden för underlivet.

jag använder natursvamp istället men ska köpa en menskopp framöver, kan vara bra att ha båda till hands.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Stormhatt
8/18/08, 1:03 AM
#26

P-piller kan också vara en orsak. Påverkar slemhinnorna. Menar inte att alla ska sluta med p-piller, men har man upprepade svampinfektioner kan det vara en bra ide att byta preparat.

LinaN
8/18/08, 1:39 AM
#27

#26 sant, man kan ju byta mellan  de olika sorternas p-piller (givetvis efter samrådan med sin barnmorska eller läkare) eller tex använda p-stav, eller vad som nu finns på marknaden.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
blodtopp
8/18/08, 10:59 AM
#28

Det finns ju också tamponger med mjölksyrabakterier i för att det inte ska bli hemskare med tampong under menstruationen. Ellen heter den, finns till och med en hemsida om den =)

emeliehe
4/25/09, 6:24 PM
#29

Jag har problem med svamp och har haft det ett tag. Har försökt med yoghurt, men det verkar inte hjälpa =( Hur ofta ska man använda yoghurt och hur länge?

Ijin
4/26/09, 12:37 AM
#30

#21 Så allt jag behöver göra för att få äta hur mycket kött som helst är att säga att jag har en svamp i kroppen!? Omg!

Kerstina-61
6/6/09, 2:49 PM
#31

oj, vad mycke bra tips man fick här! :-) Tack för dem  Glad

En liten varning. Någon här och ngn då jag googlade tipsade om Teatree-olja. Jag har den hemma alltid för den är suverän till så mycket. Bl.a fotsvamp, för att slippa myggor mm.  Jag testade den denna nu i underlivet då jag helt missade det var röd dag idag så inget apotek fanns öppet. Får se om den hjälper medn UJ UJ vad den svider!!Å bränner. Det börjar gå över lite…Hjälper det så är det ju guld värt, men, men…Tog på, efter tips här, olivolja och då lugnande sig svedan lite.

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

manvintersaga
6/7/09, 12:02 AM
#32

31# Jag hade också hört om tea trea olja. Det har alltid funkat för mig så jag kan rekommendera den.

Visst kan det kännas mycket speciellt när oljan kommer i kontakt med slemhinnan men jag kan faktiskt få känslan av fräschhet efter ett tag. En bra egenskap hos teatrea är att det inte torkar ut slemhinnor så man kan använda den i princip överallt utan besvär.

Som du säger är den även fantastisk mot små sår och annat då den är bakteeriedödande och svamphämmande.

Lycka till

spindelfot
6/8/09, 7:19 PM
#33

Tea tree olja i underlivet? Använder ni ren eteriskt då? Det kan väl inte vara bra, den torkar ju ut något helt vansinnigt? Den kan snarare förvärra och torka ut slemhinnorna!Det vet jag för det har jag prövat.

Ifall ni absolut vill pröva tea tree så ha några droppar i olivolja istället!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Kerstina-61
6/9/09, 3:33 AM
#34

#33# Ja…min svampinfektion gav med sig i alla fall, efter max 2 dagars användande. Jag baddade 2 ggr i 2 dagar å det är borta! Tog 2 droppar och baddade med. (eterisk ja..) Sved som sjutton, men lugnade sig efter ett tag.  Tog olivolja också det det kändes skönt efteråt.

Tack för bra tips här  .-))

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
puffpuff
7/21/11, 5:30 AM
#35

Kommer jag lite efter såhär, Hur funkade dessa kurer för er vart ni av med svampen?

JohnD
1/17/12, 4:25 PM
#36

Ja .. någon som kan svara på om dessa huskurer kan ersätta läkemedel som tex går att köpa på http://svampiunderlivet.net

saben
2/12/16, 4:54 PM
#37

Hej

Jag har en infektion i underlivet, kan det hjälpa att gnida in gurka upp i slidan och utanför?

Någon som vet och kan hjälpa?

Tacksam för svar

Mvh

Jaguar_
5/5/16, 10:10 PM
#38

Ja, ni… Varför krångla så mycket tänker jag. Jag vet aldrig om jag fick svamp i mitt underliv eller om det var något annat, men de kliade så förbaskat innanför läppen så man kliade hål på skinnet. Jag har det gamla husmorstricket…. A-fil!!!

Jag hade A-fil i 10 min, sköljde av och det var helt väck. 😃 Ändrade ingen kost eller något. Det bara fungerade. Fick något liknande ett halvår senare och gjorde samma sak fast längre tid. Ha inte haft problem på 2 år. Toppen kur och inte alls avancerad. Detta tips har jag gett till andra som har fått samma resultat när de fått något problem i underlivet.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

saben
7/26/16, 1:27 PM
#39

Tack för ert svar! Det jag undrar nu före jag provar a-fil är om infektionen bara tas från hela kroppen. Liksom infektionen eller svampen kan finnas i magen med men jag är inte riktigt säker på detta. Infektionen orsakades ju på grund av att jag hade en tampong för länge inne typ 12-13 timmar! Så jag är inte säker på om den har spridits sig för jag har fortfarande problem och det har gått ett år nu typ. Jag känner mig trött hela dagen även om jag har sovit h r länge som helst (10-11 timmar), torra ögn när jag vaknar, torr mun o uttorkade läppar som papper att man kan riva av skinnet. Min mun luktar hemskt med, känner mig svag, torr näsa, tappar lite mer hår än vanligt. Kan ni vara snälla att förklara vad jag har, känner mig orolig :(

saben
7/26/16, 1:30 PM
#40

Om infektionen eller svampen tas bort från hela kroppen med a-fil menade jag

saben
7/26/16, 1:31 PM
#41

I tarmen kan den finnas med

Annons:
saben
7/26/16, 5:04 PM
#42

Tacksam för svar!

synesthesia
7/26/16, 5:48 PM
#43

Har du träffat en läkare eller ringt vårdguiden?

saben
7/27/16, 11:16 AM
#44

Nej, bara en gynekolog som kollar upp mitt underliv och resultatet var en infektion

saben
7/27/16, 11:19 AM
#45

Kanske det beror på att jag är uttorkat och har gråtit mycket när jag hade bråk med min partner. Och vissa dagar har jag varit stressad men nu ska jag försöka ta det lugnt.

saben
7/27/16, 11:21 AM
#46

Jag har provat dricka grönt te 3 gånger om dagen i ca 4 dagar men ingen förändring. Vad kan hjälpa? A-fil?

saben
8/3/16, 11:42 AM
#47

Någon som vet, snälla?

synesthesia
8/3/16, 12:13 PM
#48

Om du haft stora problem under mer än en vecka så borde du nog ringa vårdguiden för rådgivning. Alternativt gå till apoteket och fråga där.

Sedan tipsar jag om att byta ut tampongerna mot en menskopp, betydligt säkrare om en får svamp då och då.

Annons:
saben
8/4/16, 8:31 AM
#49

Tack för ert svar!

Ska försöka med det, men innan jag går till apoteket eller vårdguiden så vill jag fråga en till sak:

Hjälper det om jag dricker tranbärs juice/te?
Har hört att det är bra mot slemhinnorna men inte säkert om det kan hjälpa just mig..

dennas
8/4/16, 12:01 PM
#50

#49

Tänker att du borde tala med gynekologen som ställt diagnosen om infektion. Hen borde veta vilken behandling som är lämplig. I övrigt verkar det väl som en god idé att använda nån lämplig olja och att undvika tvål.

saben
8/4/16, 1:20 PM
#51

och vad säger ni någon om tranbärs juice/te då, kan det hjälpa mig?

saben
8/4/16, 1:22 PM
#52

det är inte bara mina nedre slemhinnor som jag har problem med, alltså underlivet. Utan jag har torra slemhinnor i näsan med, ögon, mun, läppar och illaluktande mun.

Så kan tranbärs juice/te hjälpa?
Någon som vet, snälla?

saben
8/4/16, 1:24 PM
#53

Jag är bara 24 år typ…

dennas
8/4/16, 7:27 PM
#54

#52

Ingen aning, men tranbärsjuice lär väl knappast skada och smakar gott. Varför inte testa? Tror inte att det är en bot men väl förebyggande…

saben
8/8/16, 2:19 PM
#55

Jag har fått ett märke på axeln, vad kan det bero på?
Det är en ljusröd, nästan samma färg som min hy. Kan det bero på mitt probplem jag har med Ph balansen, eller vad?

Den är rund och ca 0.5- 1cm i diameter. Ett lite extra hy lager upp till 0,1 mm

Annons:
saben
8/8/16, 2:20 PM
#56

Om ni vill kan jag skicka en bild med

dennas
8/8/16, 2:31 PM
#57

#55

Det bästa för dej vore nog att skriva ner allt som känns fel och oroar dej, och sedan vända dej till vården för att få svar. Att spekulera i vad för sorts märke du har på axeln, kommer ju inte att ge dej ett definitivt svar. Är du orolig för att kontakta vården, eller är det lång kö?

saben
8/8/16, 4:57 PM
#58

Nej det e bara pinsamt

saben
8/9/16, 11:43 AM
#59

Kanske hjälper om jag äter mer frukter och dricker överdrivet med vatten?

synesthesia
8/9/16, 3:13 PM
#60

Tänk på att den läkare du kommer i kontakt med är van vid det du lider av. Det är personens jobb, och hen kommer inte att tycka att det "pinsamt".

Låt inte något sådant hindra dig från att söka läkarvård,  det verkar ju som att du haft de här problemen länge, och du uttrycker nu oro över nya symptom. Ingen här kommer kunna ge dig en magisk (varken ordagrant eller bildligt talat) kur, speciellt eftersom du inte riktigt vet vad det är du lider av. Skriv ner alla symtom du har, inklusive hur länge de olika symtomen varat, och ring sjukvårdsupplysningen så kan de antingen tipsa om ett receptfritt läkemedel, eller hjälpa dig komma i kontakt med sjukvården.

saben
8/10/16, 2:06 PM
#61

ok, tack. Det ska jag göra

Upp till toppen
Annons: