Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 15804 ggr
Sara-X
2008-09-06 18:27

Vit magi, och kärlek

Hej,

Jag har lite frunderingar kring detta med vit magi, och detta med ritualer och formler, speciellt kring ämnet Kärlek.

Är det något som kan rekommenderas för en icke wicca uttövare annars?

Finns det någon bra formel som jag kan uttnyttja för just kärlek för en speciell individ? Där jag vill lyfta bort negativa energier och yttre påverkan, och att ärlighet och kärlek kan flöda fritt, att han vågar lita på min kärlek. Låta karma råda, men skynda på förloppet?

Eller någon symbol för kärlek?

Annons:
Lorelai
2008-09-06 19:14
#1

Oj.. där finns det ju vansinnigt mycket skräp att sortera ut från. Finns väl inte en plats som inte erbjuder en kärleksformel elle liknande. alla innehållandes rosbland, olja och rosqvarts.

men. the top of my head.

Om jag har förstå din önskan så är detta vad som faller ner.

Gör det lite mysigt omkring dig.. lite ljus.. kanske något halvt glas rödvin.. sitt bekvämt, inte i lotusställning på golvet bara för att folk gör så.
utan var bekväm så du kan låta dig ha dina tankar ifred..med eller utan musik.

Så liksom låt dig renas av alla influenser.. skala av dem. Så du känner dig lite lätt harmonisk med dig själv. Känn hur du har de renaste intetionerna.. dem vänligaste välgångsönskningarna. Föreställ dig sfären kring objektet.. flytta dit det rena och välgångstänkandet dit. SÅ det skalar bort alla fläckar av negativ inflytande.
Idén är inte att påverka att du skall måla dig själv som fagrast i världen. Bara rena undan på allt som kan hindra från klarhet.
asluta med ett halvt glas vin till.. :P Eller vad som hjälper att släppa på hämningarna.

Det är vad jag kan komma på spontant för att kunna hjälpa att lyfta på negativa influenser. En rit som är fri från krimskrams.

Sedan får du ju inte glömma att ringa killen i fråga.. fortsätta vara aktiv för att visa din uppskattning och närvaro. Slutar man uppvakta förlorar man objektet oavsett ritualer. Det kan heller inte skapa vad som inte finns.

ha rjag töntat ut mig nu? ;)

BiGavia
2008-09-06 23:08
#2

Jag har en bok om kärleksmagi….vill du ha den???

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

KlaraStjarnljus
2008-09-07 17:31
#3

Lyssna på de kloka! Självförtroende och trygghet, samt kontakt, är bra nyckelord.

Själv kom jag att tänka på annat som inte är riktigt klokt överhuvudtaget, så jag skapar en egen tråd för det.

aris-eile
2008-09-07 19:26
#4

#1
:-)

Otroligt fint och bra svar… Allt arbete man utför inom sig och för att utvecklas och renas kräver inte formler, ritualistisk magi eller magiska tillbehör av den sorten som oftast eftersöks.

Har man ett sinne fritt från influenser och en vilja som är ren från tvivel så kommer man långt…

Fint svar som jag hoppas många tar till sig i fler områden än kärlek…

Dummat ut dig kan jag inte ens börja tänka mig att du har gjort..

solqvinna
2008-09-08 15:12
#5

Är det ingen här som har upplevt att om man försöker binda någon till sig på det sättet med magi så kan det slå tillbaka och det ordentligt.

Undertecknad har i varje fall gjort det Skäms

Jag tror det är preskiberat nu.

lightseeker
2008-09-08 15:28
#6

Neej, #5, men jag har själv blivit bunden av kärlek, med wodoo.

Jag har ingen aning om det slog tillbaka på honom, men jag bröt det  hela.

Däremot så vet jag bestämt (för hon har personligen berättat det för mig) hur hans nästa kärlek (som han också fick en son med) blev så psykiskt sjuk av hans lekar, så att hon förlorade vårdnaden om sitt barn och fick tas in på en psykiatrisk klinik. Det kunde ha varit jag.

Annons:
Jodrena
2008-09-08 15:37
#7

#5 Så vitt jag kan se handlar det inte om att binda en person till sig, utan om att rena energier, göra saker och ting klarare runt kärleken.

Samtidigt kan jag passa på att säga att det inte bara är kärleksmagi som slår tillbaka. All magi påverkar. Man kan inte ta utan att ge. Det varnas alltid så mycket just kring kärleksmagi. Det har antagligen med det oetiska i handlingen att göra, men som sagt, allt magiskt utövande har en påverkan på något mer än bara det man har i syfte att skapa.

Sebastian
2008-09-08 15:39
#8

#5 När jag var yngre så dristade jag mig på en sån där ramsa som kom

Sebastian
2008-09-08 15:39
#9

*poff* Det var inget..

spindelfot
2008-09-08 15:43
#10

Ja, bundit har jag gjort när jag var mycket yngre, och illa blev det. Illa för att det slutar med att man sårar människor.

Jag vill inte gå in på detaljer, jag skäms för mycket för det. Jag vet inte om det slår tillbaka i form av olycka direkt, snarare i skuld för livet isåfall.. jag har inte haft någon olycka jag kunnat härleda dit.

Man kan inte ha kakan och äta den..

Jag har även fått oskyldiga önskningar uppfyllda, jag minns att jag önskade fullmånen en önskan en gång, som var naiv och poetisk snarare än allvarligt menad. Och det gick åt pipan, men ja jag blev ju definitivt klokare av det.. så helt bortkastat var det ju inte.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Zoraye
2008-09-08 15:50
#11

Jag har också bundit och den relationen slog tillbaka, till och med bokstavligen. När den tog slut var det som att jag började blomma ut, på riktigt. Det låter säkert som en patetisk klyscha, men mitt liv blev sååå mycket bättre från den stund som jag bestämde mig att jag fått exakt nog.

Viper
2008-09-08 16:34
#12

Jag tycker det är skillnad på vad man vill uppnå med sin kärleksmagi.

Det är stor skillnad på:

"Lena ska bli kär i mig"

och

"Ta bort de yttre problem som hindrar mig och Lisa från att vara lyckliga"

Det förutsätter självklart att man verkligen menar vad man säger och inte bara formulerar sig lite finare för att stuva undan sitt samvete.

lightseeker
2008-09-08 16:50
#13

jo, den kärleks-magin, som jag blev utsatt för, var nog rätt och slätt, bara wodoo, inget mer eller mindre.

Annons:
lia-fail
2008-09-09 04:37
#14

Jag har också bundit andra när jag var för ung för att förstå vad jag gjorde, och jo då slog det tillbaka på mig. För medan det verkligen drog den personen till mig så var det jag som blev närmare besatt av honom. Så att utnytja magi för att väcka ngns känslor skulle jag starkt avråda från. Där emot skadar det sällan att skicka lite extra energi till personen ifråga när man träffas :)

På senare tid har jag också använt mig av kärleksmagi, men då på ett helt annat sätt. Inte för att påverka någons känslor utan helt enkelt för att driva på en hopplös sittuation och få den att komma till sin spets för att antingen gå vidare eller kunna bryta helt. Redan när jag gjorde den manipulationen viste jag att det skulle leda till en hel del smärta men ibland kan det helt enkelt vara värt det.

literädd
2015-05-20 15:02
#15

om man blir utsatt för kärleksmagi, (tvinga fram känslor) hur känns det? Är de underbart eller bara som.en vanlig kärlek? Vad gjorde du för att bli av med förtrollningen? :) Och hur har ni utfört en bindningsformel? Nyfiken tjej :)

Upp till toppen
Annons: