Annons:
Etikettmånen
Läst 4113 ggr
Jodrena
2008-08-16 06:31

Fullmånemöte 16/8

Ikväll, den 16:e augusti klockan 20.00, reser vi med anden till brunnen som vanligt vid fullmåne.

Detta med fullmånemöten innebär att vi på var sitt håll i landet jobbar ceremoniellt och rituellt el. liknande tillsammans varje fullmåne med start kl 20.00 och framåt så länge man vill/behöver.

Är man i samma stad, eller nära varandra är det givetvis bäst om man träffas och jobbar tillsammans.

* Vi reser med samma Mål/Intention i sinnet och delar sedan med oss av det vi lärt här på forumet för att komma närmare Sanningen och binda ihop trådarna.

* Varje gruppresa utgår från samma plats i "andevärlden" för att vi skall få gemensamt avstamp och ett enat fokus. Resan går från en plats som ägnar sig gott för syftet och är full av kraft.

Vi samlas på häxgården runt den gamla brunnen och gör sedan det vi ska. Enade i vårt mål, men var och en för sig.

Ett tips är att (i vår värld) hålla något kraftföremål i handen då vi reser, något som andra kan känna igen oss på. Det kan nämligen vara svårt att se personers ansikten eller generella drag i början, men kanske lättare att känna igen "rävpojken med kristallen" t.ex.

* Skriv sedan ned och posta här. Skriv gärna kort och kärnfullt istället för långrandigt och beskrivande. För det mesta är vad man lärt av upplevelsen intressantare för andra att höra än upplevelsen i sig.

Ämne
Ikväll befinner sig jorden mellan solen och månen, och vi kan se vår planets skugga mot månen om vädret tillåter det. Månförmörkelsen sker inte fullt ut förrän vid midnatt, men det hindrar oss inte från att reflektera över fenomenet redan klockan 20.00. Detta är ett perfekt tillfälle att fördjupa sig i om vår plats och verkan i universum. Vad säger detta fenomen till dig? Finns det något symboliskt över det? Är det skuggan av oss som talar till dig, eller är det frånvaron av ljusreflektionen som är den talande rösten? Låt oss resa tillsammans och söka efter vad denna månförmörkelse har att förmedla till oss!

Mål/Intention
Vad har månförmörkelsen för budskap om oss själva, vår planet och vår plats i solsystemet och vidare i universum?

Vi ses vid brunnen!
Mvh Jodrena

Annons:
Lorelai
2008-08-16 11:05
#1

Låter bra! Dyker inga förhinder ner så skall jag leta efter brunnen. :)

dragonstar
2008-08-16 19:21
#2

Ja jag sak baka o städa men hinner jag sak jag föröka även om jag inte lyckades sist =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lorelai
2008-08-16 19:57
#3

Dragonstar… du har ca 28 dagar på dig att baka och städa. men du har en per cykel på dig att vara med på fullmåneresan.. 28dagar.. 1 dag.. så skall du på denna enda dagen baka och städa?

Vad skall du baka? :D

Sebastian
2008-08-16 19:59
#4

Bra poäng Lorelai. Ska försöka vara med ikväll jag med. Skönt avbrott från det vanliga arbetet.

dragonstar
2008-08-16 20:03
#5

Nää igenteilgen mer 48 timmar jag fyller 20 i morgon så jag ska få gäster 2 tårtor småkakor och en smörgåstrårta =)  Men jag vill vara med..

Jag känner som om jag är kedjad.. känns lite so mom jag inte kommer någon vart.. Kan man sitta fast o hur kan man få loss alla band?

Men jag håller med dig Lorelai

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sebastian
2008-08-16 20:11
#6

Jo visst kan man sitta fast. Oftast är det du själv som håller dig kvar. Banden kan kapas på flera sätt. Kan en finfin ceremoni som jag kan ge dig för att bryta dem. Ska leta rätt på min resejournal bara…

Grattis i förskott!

Annons:
dragonstar
2008-08-16 20:14
#7

Ja för jag vill komma loss känner mig fast.. Jag käner att jag har mycket inom mig men kommer inte igång.. sorry att jag skirver i denna tråd nu byter jag till egen om jag behöver =) tack sysn =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Coturnix
2008-08-16 21:35
#8

Okej! Vi syns! Jag går ut i skogen!

Lorelai
2008-08-16 22:44
#9

Ja.. till följd av barnkalas idag fick jag inte alla barn i säng innan nyss.. kom precis upp nu kl 20:35. Jag reste.. men inte längre än runtomkring deras rum. *s*
Visste faktist inte att klockan hade blicit så mkt.. trodde jag tog honom 19:30 och skulle ju då ha kommit ut till kl 20.

Grattis på födelsedagen i förskott Dragonstar! :D Så roligt att baka tycker jag..
Sebastian.. jag tar gärna emot det där jag med.. Cool

Coturnix
2008-08-17 17:57
#10

Grattis på födelsedagen!

Det blev ingen "resa" här heller. Jag stöp på en liten illvillig varelse med spjuveraktig blick. Hon tittade ut genom sprickan i den stora stenen. Vet inte om det var "troll" eller "Älva" men fruktansvärt liten.  Det är nog så att de blivit så små när livsutrymmet för dem krympt.

Sedan kom det besök och barnen ropade på mig så det ekade över nejden…här syntes ingen måne heller men månen lyser även bakom molnen.

Tack Jodrena för att du håller i den här tråden.

Jodrena
2008-08-17 18:02
#11

:) jag reste inte heller. Eller, jag var där en liten sekund och erfor att där inte fanns någon aktivitet och uppenbarligen misstog jag mig inte.

#10 Tack, men jag måste säga att den här trådens framtid faktiskt är oviss…

Coturnix
2008-08-17 18:08
#12

En gång till, snääääääääälla Jodrena:P Jag planerar att ta ut semesterdygn och vandra lååångt in i skogen, utom hörhåll nästa gång.

lightseeker
2008-08-17 18:20
#13

#11, neeej då, inget oviss alls. Förra gången så var ju jag med och många var på läger, jag var jätteaktiv och vill ha fullmåneträffarna kvar. Det tar nog litet tid att lära sig hur man kommer undan alla "aber"-

Igår hade jag sovit över hos min åldriga mor (84 år), som hade fått ångest för att vi natten innan upptäckte att hon hade takläcka.

Det hade regnat in så att madrassen i sängen var möglig och vi fick tvätta sängkläder mitt i natten. Nu deppar hon och vet inte hur hon skall få kunniga händer och stålar för att betala lagningen.

Jag har erbjudit mig att klättra upp på taket, men det är bara steg ett, vad göra sen, när jag är där uppe?

Men nu var det inte det som jag skulle avhandla, utan uppskattningen för denna månads-uppgift.

Jag VILL, vara med, nästa gång också, då kanske jag kan befinna mig hemma, istället.

Annons:
Lorelai
2008-08-17 19:28
#14

ja.. ge inte upp ännu. :D jag är på. Tycks ha ordentligt svårt för att vara i tid bara. ;)
Om jag någonsin kommer att komma iväg det återstår att se.. men jag är helt klart intresserad.

dragonstar
2008-08-17 21:17
#15

Tack lorelai. Har haft e nunderbar dag om ma nräknar bort halsont.

Ja Sebastian jag vet inte om ajg är bra på ritualer men jag är intreserad väntar med spänning. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[trumman]
2008-08-18 12:30
#16

Synd att vi inte hade med oss dator + mobilt nät till Spindeltorp på kursen - då skulle vi vart med! Hon var vacker med sin svarta slöja.

Tyvärr var jag upptagen med annat så jag missade då hon försvann helt.

Men det blev annat starkt arbete istället och underbara trollsagor (Spindelfot du är DET BÄSTA trollet i underjorden!)

Mvh, T

lightseeker
2008-08-18 14:59
#17

åååh, troll i underjorden, det verkar som om ni fick det just så magiskt, som jag kunde föreställa mig att ni skulle få det, jättekul!

spindelfot
2008-08-18 16:21
#18

*troll awards nr 1 2008*

'sätter vördnadsfullt apelsinnäsan på huvudet och hostar en skvätt'

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Endroppeihavet
2008-08-18 16:31
#19

*avis* ville ju oxå höra trollhistorier och shamanisera..! tycker energin härinne är speciellt sprudlande idag. *njuter av vågorna*

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

spindelfot
2008-08-18 16:38
#20

skyll dig själv som inte kom 'långa näsan'

men fler tillfällen i torpet blir det ABSOLUT, vips är det sabbat.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
Endroppeihavet
2008-08-18 16:40
#21

Bah. min sambo var ledig endast den veckan.. lite dålig tajming att åka iväg då .

Fer tillfällen. wiii :)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Jodrena
2008-08-20 00:00
#22

Hm, att jag är osäker på om jag vill fortsätta med det här handlar inte alls om att det har blivit litet lite deltagare på resorna. Det har med annat att göra. Jag vet inte om jag kan stå för det här längre. Ibland kommer man fram till oväntade insikter.

Jag har inte fullt grepp om insikterna än, men jag ville ändå tala om min osäkerhet för detta så ni är förberedda.

BiGavia
2008-08-20 00:13
#23

Förstår din tvekan, min avsikt är att deltaga…..    men min styrka var inte nog sist….men avgörandet måste ligga hos dej, syster. BlessedBe

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Bappho
2011-03-26 17:57
#24

Minns ni fullmånemötena? :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Mauo
2011-03-26 19:54
#25

Wow! Låter otroligt spännande! Tack för putten Bappho! Tycker detta kan dras igång igen!

Bappho
2011-03-26 21:50
#26

Undrar om det finns tillräckligt många aktiva medlemmar för att det skulle funka. Vad tror ni?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Mauo
2011-03-27 00:55
#27

Jag är iallafall aktiv(tillräckligt hoppas jag) och villig! Hade varit underbart!

Annons:
Bappho
2011-03-27 09:41
#28

Vi får se hur många som nappar då :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

silverhuldra
2011-03-27 11:32
#29

Jag finns, även om jag inte är så aktiv på att skriva :-)

Mvh. Silverhuldra

Dragon91
2011-03-27 12:38
#30

Jag är gärna med Skrattande

BiGavia
2011-03-27 12:53
#31

Vill göra ett ärligt försök.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
2011-03-27 12:56
#32

18 april, är det du Bappho som ska styra upp den?

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Ahradia
2011-03-27 19:17
#33

Jag är också här, oftare än vad som märks ;)

Witches don't get mad, they get even.

Bappho
2011-03-27 19:25
#34

Undrar vart mitt svar tidigare tog vägen?? Ja, vi verkar ju bli tillräckligt många.

Jag vet att jag inte gillade tiden 20.00 förra omgången eftersom jag bor på liten yta med barn som inte hunnit lugna ner sig vid den tiden. Vad tycker ni är en bra tid för er?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Ahradia
2011-03-27 19:28
#35

23 är en bekväm starttid för mig.

Witches don't get mad, they get even.

silverhuldra
2011-03-27 19:40
#36

En starttid någon gång mellan 21 och 22 funkar bäst för mig :-)

Mvh. Silverhuldra

Mauo
2011-03-27 19:49
#37

Har inte speciellt mycket att anpassa mig till, så jag har inga speciella önskemål där :)

å andra sidan är det första gången jag gör något sånt här, så jag skulle uppskatta ett intro i det inlägger som antagligen kommer upp?

Läste det första i denna tråden, men ytterligare detaljer skulle uppskattas :)

Dragon91
2011-03-27 21:24
#38

Tiden spelar ingen roll för mej, men jag skulle precis som Mauo uppskatta lite mer information :)

lightseeker
2011-03-27 22:10
#39

20:00 är en tid som passar mig utmärkt, senare än så så är det läggning mm, funkar inte bra att resa med hets i kroppen

spindelfot
2011-03-27 22:22
#40

21?

Jo, jag minns fullmånemötena och tyckte mycket om dem.. Men det blev dåligt med aktivitet och så rann det ut i sanden, men det är ju sant, man kan ju alltid köra igång igen :)

Jag tycker vi ska byta plats.. Inte vid brunnen utan vid någon annanstans.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[stass]
2011-03-27 22:54
#41

Ja vilken bra ide, jag var inte med på de möterna men det låter intressant.

Annons:
Bappho
2011-03-28 01:28
#42

#37, #38 Om ni undrar något så är det bara att ställa frågor :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Zoraye
2011-03-29 15:59
#43

Minns också dessa möten med värme! Jag är gärna med nu i april om det funkar, startar gärna också sent eftersom jag ska på en middag. Från 22 och framåt funkar bra, gärna 23.

Dragon91
2011-03-29 19:34
#44

#42 Jag undrar vart vi ska mötas och om det är någon speciell tid man ska komma tillbaka eller postar man när man är klar helt enkelt? ;)

Bappho
2011-03-29 20:02
#45

Vi samlas och utgår från samma ställe, om det nu blir runt brunnen eller någon annanstans. Vi kommer att bestämma ett gemensamt mål eller intention med resan, men sedan om vi möts eller inte det återstår att se. Ibland händer det att man möter en eller flera, andra gånger, inte alls.

Vi börjar samma tid men bestämmer själva när vi känner oss klara :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dragonstar
2011-03-29 21:06
#46

Ömm när tänker ni börja med detta =)

det är inspirernade får mig att börja länkta efter detta igen och ska helt kalrt ta och börja öva igen =9

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Bappho
2011-03-29 21:21
#47

Eftersom det verkar vara så många intresserade så börjar vi med nästa fullmåne :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Zoraye
2011-03-29 21:35
#48

Ser fram emot det!

Annons:
dragonstar
2011-03-29 21:52
#49

Super =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

coronapeia
2011-03-30 10:26
#50

jag är gärna med! Kan efter 21. Om ni åker tidigare annat så åker jag efter, kanske inte samma rutt men med samma intention…   
(ser mig själv följa resebolagets stora pastellfärgade buss på en rostig moped)   ;)

Dragon91
2011-03-30 15:09
#51

#45 okej, tack :)

Jag ser också väldigt mycket fram emot detta :D

Lore
2011-04-02 18:19
#52

Jag har alldrig varit med på en resa på det här sättet. Det låter väldigt intressant. Det är klart att jag ska vara med känner jag.

www.urmoderjord.se

BiGavia
2011-04-15 17:22
#53

Ok, på måndag e det fullmåne, nån som styr upp????

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Mauo
2011-04-15 23:29
#54

Kanske göra en separat, mer aktuell tråd? :)

Bappho
2011-04-16 21:27
#55

Förlåt att jag är lite försenad, är i min migränperiod och lite mindre aktiv online än vanligt. Öppnar en ny tråd :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Magiskadrömmar
2012-06-27 21:34
#56

Ååh jag har läst allt i denna tråden nu, och jag blir så inspirerad så jag måste bara fråga om det är någon som vill berätta om dessa möten? Hur ni går tillväga, möts ni där "på riktigt"? Hur känns det? Vad händer? Vad krävs för att lyckas med en sånhär resa? Hur ska jag börja öva? Jag ber om ursäkt över min okunnighet, men jag vill sååå gärna lära! Om någon vill svara skulle jag bli jätteglad!

Bappho
2012-06-27 23:14
#57

Är det fler som är intresserade så kan vi ju köra ett möte nu till nästa fullmåne :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Baubo]
2012-06-28 09:40
#58

Jag skulle vara intresserad. Det är den 3.dje va?

Alwyn
2012-06-28 16:03
#59

Jag är på!

Bappho
2012-06-28 18:58
#60

3e Juli i min kalender (om den nu stämmer, he he he ;-)

Någon som har förslag på intention så skapar jag en ny tråd sedan :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Alwyn
2012-06-29 11:05
#61

3:e ja! Det är ju på tisdag, på kvällen inte allt för sent vore bra va?

Hum hum, intention.
Att hjälpa folk att hitta vägen till sitt hjärta kanske?
Eller till sitt eget sanna jag (vilket jag tror är samma sak men formulerat i andra termer).

Jag får ofta till mig på resor samt när jag talar med andevärlden att vägen till frid och fred mellan människor måste börja med fred inom varje person, att det är där en måste börja, och därifrån sker det sedan automatiskt. Den som finner sig själv gör inte andra medvetet illa!

Det finns så mycket osäkerhet, förvirring och dålig självkänsla hos människan. Folk har svårt att finna sin väg och känna livets flöde, känna samhörigheten med allt och alla. Det är något som iaf jag tycker är värt att jobba för.

Åh, sen tycker jag att var person som kommer kan ta med sig en offergåva! Precis som en gör IRL. Skulle bli kul att se sen om folk lyckas uppfatta ved de andra hade med sig. Men kraftföremål och gåva lär det bli möjligt att känna igen folk oavsett vilken form de kommer i :)

skogsbergs-anna
2012-06-29 22:48
#62

Låter toppen tycker jag.

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Kuutar
2012-07-01 12:50
#63

Jag är med! Vilken tid?

Jag undrar om vi kunde träffas vid en stor eld, sitta i ringen runt den tillsammans och meditera/utforska det som Alwyn skrev om?

Jag har inte varit med så värst många gånger, men kommer ihåg att det kunde vara svårt att komma iväg och hitta rätt, och då borde en stor eld vara ett bra kännetecken för mötet! Vad tycker ni?

ThreeStars
2012-07-02 04:15
#64

Jag har aldrig varit med om detta förr, men skulle gärna vilja :) kan någon förklara kortfattat vad det är ni gör, bara så jag inte missat något ;) lixom, hur går det till? BB )O(

Bappho
2012-07-02 09:14
#65

Jag gör en ny tråd. Vi kör kl 20.00 om ingen har invändningar, runt den gamla brunnen.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: