Huskurer, brygder och recept Läst 5944 ggr

Putsa nysilver.

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Jag vet att det låg uppe en tråd för ett tag sedan, men det var så många tips om både koppar, silver osv. Så jag visste inte vilket jag skulle våga prova. Nu vill jag i alla fall fräscha upp min fina bägare som är i nysilver (se bilden).
Tips & tricks på huskurer eller bra medel att köpa?

bordssalt och nån droppe vatten och gnugga så blir silvret rent och fint!

#1: Tack ska prova det så fort jag får möjlighet!!

Tandborste och tandkräm. Det blir skinande rent.

#3 Det måste testas!

MVH Isnornin

Var försiktig med putsning av nysilver. Nysilver är ju ett tunt skikt av silver på mässing och alla nötning skadar skiktet och för kraftig nötning kommer mässingen fram istället.

#5 du tänker på försilvrade saker.

Nysilver är en legering av koppar, mässing, nickel och zink. Dvs inget silver men "silverfärgad" metall rakt igenom. Ibland används begreppet på försilvrade föremål så dt är rätt att man ska vara försiktig.

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Mer i: Huskurer, brygder och recept

• Förkylning+ecocalyptus

helt underbar blandning. Hittade kroppsolja hemma med ecocalyptus. Strök lite över bröstet och ned mot magen. Och vad sknöt det känns, lite lättare att andas. Jus...

» Till diskussionen
  • UVI vs åkerfräken

Ni som har haft UVI och druckit åkerfräken, märker ni någon skilland om ni dricker thet varmt eller kallt? 

» Till diskussionen
  • Nervös!

Jag blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att ge pris i lotteri fösälning, pengarna ska gå till barnhemsbarn. Så klart jag st&au...

» Till diskussionen
  • Fågelmat.

Ja det är dax att tänka på våra sjungande små vänner!Ett recept på fågelmat.Några små plastbyttor,  ...

» Till diskussionen
  • Sömnmedel/formler etc

nu börjar jag bli så förbannat trött på att inte kunna somna om kvällarna.Även om jag dricker något varmt innan sä...

» Till diskussionen