Annons:
Etiketttarotkorten-var-för-sig
Läst 5395 ggr
Casiopeia
2009-01-05 21:37

1 - Magikern

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tolkning:

Medvetet handlande, absolut fokus utan tvekan, koncentration, kontroll, att lita på och följa sin intuition. Skapa resultat, förstå sin situation och utnyttja tillfället, göra det omöjliga möjligt. Karismatisk person, vis, handlingskraftig, kompetent och inflytelserik- en duktig kommunikatör och diplomat. Förenar de fyra elementen, de olika delarna av ens person, et medvetna och det undermedvetna, länken mellan världarna, himmel och jord. Evighet, skapa enhet, kommunikation, balans.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
lord lucius of the dark
2011-08-03 17:15
#1

Alltså det behöver inte vara i träd eller hur?? och en annan sak behöver man göra en "gäst" med handen för att det ska gå bra?? jag gjorde det och det gick jätte bra!

är tarotkort lika farligt att använda som uija-bräda??

[stass]
2011-08-03 18:30
#2

#1 vad menar du med gest och träd, det stod ju inte alls i tolkningen av kortet?

lord lucius of the dark
2011-08-03 18:55
#3

förlåt jag glömde…Skäms #2 jag menar tabokorten. jag har några i papper och undrar om det blir skillnad om korten är i trä eller papper?

när jag menar gesten så  försöker jag samla min energi i händerna i kanske 2 minuter sen gör jag en gest över korten sen tolkar jag över mitt öde.

Bappho
2011-08-03 19:36
#4

Vad spännande. Tarotkort i trä. Vart har du sett dem? Fortsätt med gesterna du om det funkar bra.

Ouijabräden har definitivt sämre rykte än tarotkort. Men farligt behöver det ju inte vara för det.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lord lucius of the dark
2011-08-03 20:04
#5

tarot korten i trä såg jag i en ande affär i småland dom kostade 2000 kr. Eeee dyrt!!!! bappho eller någon annan vet ni i örebro man kan köpa tarotkort??

för jag har hört att om man använder ouija-bräda så "bjuder" man in en demon till hemmer.

om du eller någon annan undrar hur man gör gesten (lägg all chackra i högra handen. Sen gör du en "vit" pentagram ovanför korten i luften.)Skrattande

Bappho
2011-08-03 20:31
#6

Tarotkort köper man billigast på nätet genom adlibris.se

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
lord lucius of the dark
2011-08-03 20:39
#7

tack!

[Ackinna]
2011-08-04 10:01
#8

#5

Rätt mig om jag har fel… andar är inte demoner.

Visst du kan dra till dig det ena och andra.. men som sagt…

andar mest, och andar är inte demoner.

skogsbergs-anna
2011-08-05 12:48
#9

# 5   Tarot kort kan man köpa hos AQ som ligger i hörnet vid "södra infarten". De kostar från 200kr och om de inte har den kortlek man önskar kan de beställa hem.

Gör hellre fel än inget alls.

lord lucius of the dark
2011-08-05 14:30
#10

Kyssaaa ok tack!

Whiskery
2012-02-15 20:06
#11

Ett tarot kort är fullt av detaljer och inget är där av en slump. Kortet domineras av färgen gult, vilket betyder känslor, att framföra sin känslor (Tror jag iallafall…) Det finns riktigt roliga och fina exempel så som i The Empress card, där en kvinna har en tiara med tolv stjärnor. Det kan kopplas astrologi och zodiac. Om det är tolv stjärnor, så kanske det syftar på det tolfte tecknet i Zodiacen. Och vad har personen man gör läsningen till för tecken, är det kanske en nära vän till h*n som är född i den månaden och har det månadstecknet osv.

Det tar år att lära sig att tolka varje kort. Om ni går in på youtube och söker på Amanda Goldston så kommer det upp jätte mycket bra fakta. Och älskar hennes röst med, haha. :)

Upp till toppen
Annons: