Allmänt Läst 408 ggr

Pendle Häxorna

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Jag frostade av frysen igår och jag var tvungen att hålla mig vaken till klockan fyra inatt innan det äntligen var klart. Jag passade då på att kolla in det där engelska spökprogrammet där de kör med nattkameror, table tipping, anden i glaset och blir besatta och skriker en massa. Eftersom jag älskar gamla engelska hus så brukar jag trots allt gilla att titta på programmet.

Igår kväll så var det i vilket fall ett dubbelprogram om "the Pendle Witches", vilket var extra intressant. Kanske inte just programmet utan att läsa om dem på nätet efteråt. En del info om bl a familjärer.

Så jag slänger in en länk här utifall fler är intresserade att läsa :-)

THE PENDLE WITCHES

Bappho, sajtvärd på Häxor iFokus. Mina bloggar: ALBA CORAX och SENTIR ODOR

Twitter: Alba Corax

Jag har faktiskt en roman som handlar om dem, Av häxors ätt av Robert Neill. Inte den bästa av romaner men kul ändå, du kanske vill läsa den?

#1 Ja, genast :-) Är du hemma ikväll?

Bappho, sajtvärd på Häxor iFokus. Mina bloggar: ALBA CORAX och SENTIR ODOR

Twitter: Alba Corax

Mer i: Allmänt

• Magi som samhällskraft

Hur använder ni era magiska kunskaper? Använder ni dem bara i er personliga sfär eller tänker ni större? Kan det vara en kraft att använda sig av för att påverka ...

» Till diskussionen
  • Skunk...

Jag drömde att jag tog hand om en bebiskunk inatt... Någon som vet om det kan betyda något eller är det bara jag som har vild fantasi=)?

» Till diskussionen
  • Häxor

Nu vet jag inte om detta har skrivits förut. Men jag försöker i alla fall. Vad för sorts häxor är ni?Om ni inte är häxor, ...

» Till diskussionen
  • empat (eng empath)

Någon som kan tipsa om info (hemsidor, artiklar, böcker) om empater (eng empath)?(Hoppas att det blev under rätt rubrik, annars sorry)

» Till diskussionen
  • ett ord som triggar minnen...

När jag läste texten som 2Dark4u tyckte jag först att den var creepy, men så läste jag den en gång till och fnissade när...

» Till diskussionen

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Vårt nätverk av communities