Annons:
Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 9412 ggr
FemFem
9/3/10, 4:11 PM

Bra böcker?

Jag är nybörjare inom häxkonst och vill lära mig så mycket som möjligt innan jag börjar praktisera något. Därför letar jag efter en bra bok (på svenska) som lär ut grunderna om exempelvis symboler, ritualer, föremål, besvärjelser och örter. Jag har sökt lite men vill fråga på så många ställen som möjligt för att hitta bästa möjliga bok.

Annons:
Bappho
9/3/10, 4:44 PM
#1

Vi har ganska många trådar som tar upp bra nybörjarböcker som du kan hitta om du prövar sökfunktionen Glad

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

pelle1234
9/3/10, 7:11 PM
#2

tycker inte det finns så mycket bra böcker på svenska faktiskt. Jag började med Denis lindbohms böcker de är på svenska..

Bappho
9/3/10, 7:25 PM
#3

Hur många har läst häxboken som kom ut någon gång i slutet av 80-talet (är lite osäker) Bli Häxa? Svart inbunden med guldbokstäver. Ingen jag rekommenderar kanske, men för kul. Tror den har hämtat info bl a från Paul Husons bok.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

FemFem
9/3/10, 7:39 PM
#4

Jag har funderat på att köpa Stora boken om magi av Cassandra Eason. Någon som har läst den?

pelle1234
9/3/10, 7:43 PM
#5

tror jag har den boken dock aldrig läst den..har någon annan av hennes böcker aldrig riktigt fastnat för dem dock.

Jinaum
9/6/10, 1:10 PM
#6

Har också några Cassandra Eason böcker.. Inte fastnat för dem heller. För mig är de lite för.. "rusch-pysch" inte särskilt naturligt för mig å ingen rythm jag gillar. Men vi är ju alla olika.

Annons:
pelle1234
9/6/10, 1:19 PM
#7