Annons:
Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 9412 ggr
FemFem
9/3/10, 4:11 PM

Bra böcker?

Jag är nybörjare inom häxkonst och vill lära mig så mycket som möjligt innan jag börjar praktisera något. Därför letar jag efter en bra bok (på svenska) som lär ut grunderna om exempelvis symboler, ritualer, föremål, besvärjelser och örter. Jag har sökt lite men vill fråga på så många ställen som möjligt för att hitta bästa möjliga bok.

Annons:
Bappho
9/3/10, 4:44 PM
#1

Vi har ganska många trådar som tar upp bra nybörjarböcker som du kan hitta om du prövar sökfunktionen Glad

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

pelle1234
9/3/10, 7:11 PM
#2

tycker inte det finns så mycket bra böcker på svenska faktiskt. Jag började med Denis lindbohms böcker de är på svenska..

Bappho
9/3/10, 7:25 PM
#3

Hur många har läst häxboken som kom ut någon gång i slutet av 80-talet (är lite osäker) Bli Häxa? Svart inbunden med guldbokstäver. Ingen jag rekommenderar kanske, men för kul. Tror den har hämtat info bl a från Paul Husons bok.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

FemFem
9/3/10, 7:39 PM
#4

Jag har funderat på att köpa Stora boken om magi av Cassandra Eason. Någon som har läst den?

pelle1234
9/3/10, 7:43 PM
#5

tror jag har den boken dock aldrig läst den..har någon annan av hennes böcker aldrig riktigt fastnat för dem dock.

Jinaum
9/6/10, 1:10 PM
#6

Har också några Cassandra Eason böcker.. Inte fastnat för dem heller. För mig är de lite för.. "rusch-pysch" inte särskilt naturligt för mig å ingen rythm jag gillar. Men vi är ju alla olika.

Annons:
pelle1234
9/6/10, 1:19 PM
#7

Ska du komma någonstans så får du ändå läsa böcker på engelska då böcker på svenska är väldigt få och grundläggande. Läser bla en bok nu som heter Liber noctis av G. st. M Nottingham det är en bok om häxkonst men den är på engelska finns att få tag på ixaxaar och http://www.mercuriuspress.org.uk/liber-noctis--gstm-nottingham-1-p.asp

phantera
4/5/11, 10:58 AM
#8

Hallå där!!

Jag har en jättebra bok om hur man frigör energier bla. i hemmet.

Den heter "En ängel i ditt hus" och är skriven av Denise Linn. mitt exemplar är på svenska, hon tar upp bla. rening av ditt hem,heliga ljud och färger,olika mystiska symboler…

Jag tycker den är jättebra och är skriven på ett lättfattligt sätt så att även nybörjaren förstår och kan praktisera dom olika övningar som finns med i varje kapitel!

Lycka till nu i ditt sökande!

Kram/phantera

[stass]
4/5/11, 9:35 PM
#10

 Cassandra Eason förknippas väl väldigt mycket med Wicca?

Ahradia
4/5/11, 9:57 PM
#11

Cassandra Eason förknippas väl väldigt mycket med att spotta ut bok efter bok om både det ena och det andra och är ungefär som att göra en djupdykning i en vattenpöl.

Witches don't get mad, they get even.

[stass]
4/5/11, 10:10 PM
#12

#11 har inte läst hennes böcker, men ungefär så har jag med förstått om henne…jag vet ju iofs inte

Böcker av Draja Mickaharic, de är inte på svenska men har gott rykte, har själv klickat hem 2 st idag som anländer om ca 20 dagar, såg att det fanns på CDON.com och leveranstiden borde bli kortare då

skogsbergs-anna
4/6/11, 7:47 AM
#13

En grundläggande bok är säkert bra men annars är en anteckningsbok den bästa hjälpen. Att känna sig fram och prova allt som man kommer över och tror på och sedan skriva ned resultat, tankar och utvärdera. Skriva ned drömmar, vad man ser när man tex mediterar eller spår. På så sätt har jag hittat vad som funkar för mig. Nu för tiden kan man ju Googla allt, men man måste sålla det man inte tror på och som inte känns rätt.

Lycka till / Skogsbergs-Anna

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
[stass]
4/6/11, 8:59 AM
#14

#13 ja anteckningsboken är ovärderlig, alla har sina anpassade sätt.

Men jag skulle nog än så säga att läsa sig till saker eller gå nån kurs är bäst, att experimentera utan kunskap eller erfarenhet kan bli lite hur som. Dessutom är det svårt att klättra i utvecklingen utan vägledning av någon som redan kan (bok t ex). Google är inte alltid tillförlitligt.

Praktisera är iofs en annan sak.

pelle1234
4/6/11, 9:41 PM
#15

cdon.com ska man undvika om man inte vill betla grymma överpriser på böcker! testa om de finns begagnat eller så har vi altid adlibris eller bokus eller amazon.co.uk

[stass]
4/6/11, 9:55 PM
#16

beställde på amazon häromdagen men det hade blivit billigare på cdon.com med tanke på fraktpriset även om sortimentet är billigare. Men jag måste bli bättre på att fynda på loppisar, tradera, olika secondhandbutiker… PÅ tal om second hand jag fyndade en häxkittel (eld vänlig) ljustakat i kristall och tenn, rökelsekittel, silverkanna, lerbytta med lock för under 100 spänn så det rekommenderar jag verkligen om man vill börja ha ett förråd. Har hittat lite olika hemsidor som låter en ladda ner gratis böcker, men på engelska.

coronapeia
4/7/11, 11:50 AM
#17

Läs allt, ju mer kunskap du har desto mer kan du själv avgöra vad som är rätt för dig. Jag är ett stort "fän" av bokborsen.se.

"bli häxa" som nämndes tidigare i tråden är lite rolig men inget som jag skulle rekommendera som nybörjarbok, den är i mitt tycke lite för fattig. Jag har den mest som nostalgi för att jag fick den av min klassföreståndare när jag var 11… (Är dock på jakt efter Dannie Druehyldts bok på svenska oxå om det är någon som vill bli av med den för en billig penning) 

kolla "wise old crones" o "beccus" hemsidor. När jag gick från "bara" häxa till wiccainspirerad började jag där.

Om du "köper" en internetkurs, se till att du kan tilldelas en mentor från början så att du kan fråga om allt.

Eigle
5/27/12, 10:08 PM
#18

Jag läser en bok av Poul Fersling som heter naturligt övernaturligt.

Den handlar inte bara om häxor oxh sänt utan om allt när man tänker på övernaturligt. UFO:n, vampyrer, numerologi, tarot, kabbala, yin och yang, telepati, allt.

Jag vet inte om det hjälper dig att "bli" en häxa, men för att bli en häxa så får man nog tänka mycket på egen hand. Precis som förr i tiden när det inte fanns internet.

Emmyjane
12/12/15, 10:52 AM
#19

#2 Denis Lindbohm är det bara fantasy eller är det fakta eller böcker om magi?

Bappho
12/12/15, 1:11 PM
#20

#19 Han skrev båda delarna.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Kultisten
12/12/15, 4:44 PM
#21

#4 - Jag har den boken och själv är jag inte så intresserad, men någon annan kan säkert ha glädje av den. Vill du köpa den löjligt billigt av mig så går det fint för min del!

Tro inte på allt som är sant.

Mandragorans
12/15/15, 10:30 AM
#22

Köpte denna på Tradera häromveckan: http://www.amazon.com/Witchcraft-Medicine-Shamanic-Practices-Forbidden/dp/0892819715 Är det något att "hänga i julgranen"? Nejmen är den nå bra?

Ganna
12/15/15, 10:59 AM
#23

#22 Om man kommer ihåg att den gör ett stort svep och lutar åt det moderna wicca-hållet.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
12/15/15, 11:22 AM
#24

#22 Jag har inte läst boken själv men sett att Sarah Anne Lawless rekommenderat den. Så gillar man det hon har att säga så är den kanske intressant.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: