Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Allmänt Byteshandel vänner emellan Drömmar och drömtydning Folktro och myter Gudinnor och Gudar Huskurer, brygder och recept I häxans trädgård Kurser och utbildningar Kökshäxans kokbok Köp & Sälj Lyrik, texter och sånger Magi, formler och ritualer Månen Nyheter OFF TOPIC Pyssel och kreativt skapande Redskap, altare och tillbehör Sabbater och högtider Skrivartävlingens bidrag Tarot och spådomskonst Tarotkorten var för sig Traditionell häxkonst Wicca Övriga övernaturligheter Cermoniell magi
Allmänt

Väderstreck

2010-12-06 01:53 #0 av: FemFem

Jag har funderat på det här med element och väderstreck. Hur viktigt är det att elementen placeras i rätt väderstreck vid ritual eller på altaret, till exempel? Om man inte vet åt vilka håll väderstrecken är, går då ritualen om intet eller försvinner magiska energier?

Anmäl
2010-12-06 02:39 #1 av: Praefatio

Det är väl så viktigt som du gör det, skulle jag vilja påstå... men andra kanske inte håller med. Om du håller ritualerna hemma så är det inte svårt att klura ut vartåt norr ligger genom att slå upp sin adress på Eniro!

Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Anmäl
2010-12-06 08:33 #2 av: Bappho

Om det ingår i traditionen så är det viktigt. Och man kan alltid skaffa sig ett kompass att lägga i sin portabla magilåda ;)

Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI

Twitter: Alba Corax

Anmäl
2010-12-06 11:49 #3 av: FemFem

Okej! Glad Men vad händer OM man skulle råka göra fel?

Anmäl
2010-12-06 13:29 #4 av: Bappho

Antagligen ingenting och det är väl det i så fall som skulle vara problemet. Om man ska utföra en ritual så är det alltid bra att veta vad man gör och varför.

Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI

Twitter: Alba Corax

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.