Annons:
Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 5316 ggr
[Ackinna]
2011-01-07 13:02

PLANERAD BOK UTGIVNING

Hej alla kära häx & Magivänner.

Jag funderar på att ge ut en bok angående magi och magiutövande.

Tanken med boken kommer rikta sig till både nybörjare och rutinerade häxor.

Det jag har tänk mig boken som, är att den är vinklad som en "tips och trick" bok. Mina egna tankar och reflektioner på det magiska arbetet, lite små råd m.m. Alltså det är ingen tanke om att boken ska innehålla "uppslagsboks liknande" information. Utan mer lättläst, en häxas tankar. Lite svårt att förklara så här. Men jag hoppas ni förstår vad min tanke är med boken. Naturligtvis ska jag försök plocka in ren fakta också…

 Nu är min fråga till er alla: vad är era tankar kring denna bok. Vad tycker ni det skulle vara intressant att läsa om? Dela med er om era förslag och funderingar och önskningar.

Annons:
[Ackinna]
2011-01-07 13:27
#1

Ni får även gärna ge namnförslag

Dragon91
2011-01-07 22:34
#2

Tycker det låter som en bra idé ;) Ett tips är att testa allt du skriver ner (vilket du kanske oxå har tänkt) och sen ge tips utifrån det :)

[Ackinna]
2011-01-08 15:27
#3

men precis

Svartkatt
2011-08-16 00:20
#4

Det låter som en väldigt bra idé tycker jag! En lättläst bok som förklarade grunderna både ur ditt perspektiv och rent allmänt, för att senare gå upp på lite svårare nivå kanske, om du förstår? :)

ThreeStars
2011-12-04 01:42
#5

Hederliga recept på salvor m.m. är heller aldrig helt fel Glad att du tar med lite av allt lixom Flört

[NadjaIyona]
2011-12-04 04:19
#6

Jag gillar det! Det låter som en bra ife, det finns för för lite böcker på svenska.

Annons:
Bara Anna
2011-12-05 12:16
#7

Vilken härlig idé!  :-) Jag tycker att du är på rätt spår. Personligen tycker jag du skall undvika boken att bli en #receptbok"  innehållande 20 varianter på kärleksformler etc. Utan att det skall ta upp hur vi kan göra rent praktiskt för att skapa våra egna formler som är skapade för eget bruk. Men gärna salvrecept! :-D

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[Ackinna]
2011-12-06 13:34
#8

#7

ja men precis. får inte bli en receptbok eller uppslagsbok utan de ska vara lite mer praktiskt information

Kanske Salva, men det är just nu inte aktuellt i denna bok. jag är nämligen inte så hemma på salvor på det sättet. Jag arbetar inte så himla mycket med det och då känns det inte så himla frestande att ta upp det i boken.

AnaMadde
2012-02-25 19:18
#9

Väldigt bra idé.

Ett namn förslag är ''Ur en häxas perspektiv-tips och råd''

Skulle vilja läsa om elementen och månen.

Upp till toppen
Annons: